۰ نفر
۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
اسرائیل و پرونده‌سازی علیه رژیم‌های عرب

یک ضرب المثل عربی قدیمی می گوید تاجر یهودی هر گاه با ورشکستگی مواجه می شود دفترهای کهنه و قدیمی بده بستان های خود را بازگشایی می کند.

این ضرب المثل بی ارتباط با شرایط امروز عادی سازی رابطه بین رژیم های مرتجع عرب با اسرائیل نیست زیرا این رژیم که با بحران اقتصادی مواجه شده مدعی است که کشورهای عربی  ۲۰۰ میلیارد دلار به یهودیان بدهکار هستند. ایدی کوهین مشاور سیاسی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در گفتگو با یک شبکه عبری زبان مدعی شد که کشورهای عربی باید غرامت اخراج یهودیان از خاک خود را پرداخت کنند.

کوهین که به عنوان سخنگوی رسمی بخش ارتباطات عربی رژیم صهیونیستی تلقی می شود ادعا کرد که دولت های عربی طی ۷۰ سال اخیر اموال یهودیان را مصادره کرده و آنان را از کشورهای خود اخراج کرده اند.

وی مدعی شد که حجم اموال مصادره شده یهودیان بدون محاسبه ارزش افزوده به ۲۰۰ میلیارد دلار بالغ می شود که اسرائیل درصدد طرح شکوائیه هایی علیه کشورهای عربی در محاکم بین المللی است.

این مقام صهیونیستی که سخنان و اظهارنظرهای جنجالی وی در صدر اخبار رسانه های کشورهای منطقه و جهان قرار دارد مدعی شده که اسرائیل پرونده های کاملی از لیست اموال یهودیان مصادره شده را تهیه کرده و به زودی آنها را به دادگاه بین المللی لاهه تسلیم خواهد کرد.

 برخی یهودیان "میرزاحی" در اراضی اشغالی نیز مدعی شدند که بخش های مهمی از اراضی مدینه متعلق به اجداد آنان است و عربستان باید اراضی یهودیان بنی قریظه، بنی نضیر و بنی قینقاع که در صدر اسلام در اطراف مدینه می زیستند به نوادگان آنان باز پس دهد.

این تیره از یهودیان که از شرق و عمدتا از کشورهای عربی به اراضی اشغالی مهاجرت کرده اند در انتظار عادی سازی رابطه بین رژیم صهیونیستی و عربستان هستند تا موضوع مصادره اراضی نیاکان خود را در سطح سازمان های بین المللی مطرح کنند.

تجربه ثابت کرده که صهیونیست ها همواره با هر کشوری که رابطه بر قرار می کنند طلبکارانه مدعی می شوند که یک حقوق تاریخی در چنین کشورهایی دارند.

در مصر و زمانی که صهیونیست ها از دو منطقه مصری شرم الشیخ و العریش عقب نشینی کردند مبلغ ۳۰ میلیارد دلار از دولت انور سادات رئیس جمهوری وقت مصر بابت تاسیساتی که در شرم الشیخ ایجاد کرده بودند، دریافت کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ ودر جنگ ۶ روزه این دو منطقه را اشغال و چندین کازینو برای جذب گردشگر احداث کرد و پس از دو دهه و به موجب قرارداد کمپ دیوید این دو منطقه را در اختیار دولت مصر قرار دادند.

همین موضوع در مورد آلمان نیز اتفاق افتاد و صهیونیست ها  با این ادعا که هیتلر در جنگ دوم جهانی اموال یهودیان را مصادره کرد غرامت کلانی از دولت های آلمان دریافت کردند.

اکنون نوبت کشورهای عربی فرا رسیده و صهیونیست ها مدعی هستند که این کشورها اموال شهروندان یهودی را مصادره و آنان را اخراج کردند و با ارفاقی که صورت می گیرد، کشورهای عربی باید ۲۰۰ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی پرداخت کنند!

این ادعاها باید برای رژیم های مرتجع عربی که بدون توجه به طبیعت زیاده خواهی صهیونیست ها با این رژیم رابطه بر قرار می کنند، یک هشدار جدی تلقی می شود.

پیامدهای قانونی این گونه ادعاهای حقوقی برای کشورهای عربی، سنگین و پرهزینه خواهد بود زیرا سازمان های بین المللی که چنین پرونده های حقوقی را مورد بررسی قرار می دهند تحت سلطه لابی صهیونیستی قرار دارند.

یکی از خطرات احتمالی مترتب بر عادی سازی رابطه بین امارات و رژیم صهیونیستی  این است که ابوظبی ممکن است برخی جزایر موجود در خلیج فارس را در اجاره اسرائیل قرار دهد که در این صورت خطر بالقوه ای برای امنیت دریانوردی در خلیج فارس خواهد بود.

اتفاقی که در مورد دو جزیره تیران و صنافیر نیز روی داد و طی آن عربستان این دو جزیره را از مصر خریداری کرد و قرار است پس از عادی سازی رابطه بین تل آویو و ریاض به صورتی مشترک بین رژیم های سعودی و اسرائیل اداره شوند. دو جزیره استراتژیک تیران و صنافیر که جمعا ۱۱۳ کیلومتر مربع مساحت دارند، خلیج عقبه را به دریای سرخ متصل می کنند.

این دو جزیره در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال و درجنگ رمضان سال ۱۹۷۳ بین مصر و اسرائیل مجددا توسط ارتش مصر آزاد شدند.

 ژنرال عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در سال ۲۰۱۶ با دریافت مبلغ ۱۶میلیارد دلار از عربستان این دو جزیره را به این کشور فروخت و قرار است رژیم آل سعود با همکاری رژیم صهیونیستی تجهیزات مشترک نظامی احداث کند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =