۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۲

سفیر سابق روسیه در بحرین معتقد است خاندان حاکم در بحرین حاضر نیست قدرت خود را با کسی و به خصوص با شیعیان تقسیم کند.

والری ولاسوف در گفتگویی با روزنامه "روسیسکایا گازتا" در پاسخ به این سوال که تنها شیعیان هستند که در بحرین اعتراض می‌کنند، پاسخ داد بله. وضع سنی ها بهتر است. البته 30-20 نفر پولدار از اهل تشیع هم هستند. آنها به خانواده های بزرگ بازرگان تعلق دارند. بحرینی ها همیشه نه از نفت بلکه از محل تجارت درآمد اساسی داشته‌اند. الآن هم تولید نفت در این کشور درسطح پایین قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها اجازه نخواهند داد که در بحرین ناآرامی های جدی رخ دهد،توضیح داد  آنجا پایگاه ناوگان پنجم آمریکا قرار دارد و ایالات متحده و بحرین با هم پیمان نظامی - سیاسی بسیار محکم و «شاخه‌دار» (کثیر الابعاد) دارند. من بارها از این پایگاه بازدید کرده‌ام. این تأسیسات بسیار مهمی است که آمریکایی ها به همین سادگی از دست نخواهند داد.

سفیر سابق روسیه در بحرین بر این باور است در داخل بحرین جنگ دینی بروز نخواهد کرد.حداکثر ممکن است بعضی ناآرامی ها رخ دهد. بعید است که خود مردم به سوی مسلسل های ارتش منظم حرکت کنند. اگر واقعیت را بگوییم، سعودی ها به طور مستقیم و بی‌پرده در امور بحرین مداخله کرده‌اند. البته، آن‌ها اماراتی‌ها را هم با خود کشانده‌اند تا این کار به عنوان تجاوز سعودی جلوه نکند بلکه به ظاهر، عملیاتی در چارچوب شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد. ولی در هر حال، تنش حفظ شده و مناقشه داخلی افزایش خواهد یافت.16146

متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =