۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹

یک کارشناس خاورمیانه معتقد است تنش و بی اعتمادی در رابطه ریاض- واشنگتن در حالی به چشم می خورد که ملک عبدالله دموکراسی را برای کشورهای حاشیه خلیج فارس مضر می داند.

سیمون هندرسون عضو ارشد انستیتو واشنگتن در یادداشتی برای فارین پالیسی نوشت: رابطه میان ایالات متحده و عربستان تنش و التهاب را تجربه می کند. ملک عبدالله که بر اریکه قدرت خاندان سعود تکیه زده گمان می کند که شعارهای باراک اوباما در خصوص حقوق برابر همگان برای برخورداری از آزادی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس به مثابه سمی مهلک است. در بحرین و عربستانی که ایران را اصلی ترین هشدار و تهدید برای خود می دانند، سخن گفتن از دولت های مردمی برای خاندان سعود خنده دار است . واشنگتن از عملکرد خاندان سعود در مقابل حوادث مصر بسیار دلخور است.

وی با بیان اینکه در دوازدهمین روز از ماه آوریل نمایندگان دو طرف دورتادور هم نشستند تا در خصوص دغدغه های مشترک سخن بگویند،تصریح کرد خاندان سعود در عربستان سعودی اندک علاقه ای به باراک اوباما ندارند.

هندرسون در ادامه افزود: تصور غالب بر این است که اوباما آنها را در تمام حوزه ها بازی داده است : از بحث صلح در خاورمیانه و مناقشه فلسطین و اسرائیل تا موضوع پرونده هسته ای ایران و البته ماجرای خیزش های عمومی در خاورمیانه.مهم تر از تمام این مسائل ایران بود و ایران.16146

 

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    0 0
    کار شیخها چه با آمریکا و چه بدون آمریکا تمام است و. غربیها که همین چند سال پیش بر طبل کشورهای کوچک می زدند متوجه شده اند که دیگر نفعی برایشان ندارد حالا وارد صحنه شده و میخواهند تا دیر نشده تمامی شیخها را در یک کشور آنهم در عربستان ادغام کنند البته بدون کویت که باید بعراق واگزار شود . حالا هی ایران خود را برقصاند و هارت و پوت کند . دیر شد آقایان دیر شد ایران فرصت طلایی همکاری با عراق را در زمان صدام حسین از دست داد و امروز کسی حتی شیعیا هم حاضر بهمکاری با شما نیستند