آلمان برای خروج از افغانستان آماده می‌شود

ایرنا نوشت: تارنمای "دویچه وله" آلمان روز دوشنبه نوشت: بر اساس توافق آمریکا و طالبان، تمام نیروهای خارجی تا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی خاک افغانستان را ترک کنند که این شامل نیروهای آلمانی نیز خواهد شد که در حال حاضر برای خروج از افغانستان آماده می شوند.

"دویچه وله" در ادامه نوشت: طبق توافقنامه ای که میان دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا و گروه طالبان به امضا رسید، نیروهای خارجی باید تا ماه آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی افغانستان را ترک کنند و در مقابل طالبان نیز به تعهدات خود عمل کند.

این گزارش مدعی شد که نیروهای نظامی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در تلاشند تا با نظم و ترتیب مناسب خاک افغانستان را ترک کنند که مستلزم داشتن چند ماه زمان است. گزارش ها حاکی از این است که آلمان هنوز تصمیم خود در این باره را اعلام نکرده است اما نیروهای این کشور در حال آماده شدن برای خروج از افغانستان هستند.

گزارش ها همچنین حاکی از این است که در صورت نهایی شدن تصمیم، نیروهای آلمان تا ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) سال آینده از افغانستان خارج شوند و برای تدارک این امر حدود ۱۰۰ کارشناس امور لجیستیکی ارتش به افغانستان اعزام شده‌اند.


قرار است در چارچوب این تصمیمات، تعدادی از ارتشیان به منظور فهرست برداری از تمامی وسایلی که طی ۱۸ سال گذشته به افغانستان ارسال شده بود، به افغانستان بروند؛ برخی از تجهیزات تخریب و دور ریخته می‌شود، برخی به آلمان ارسال می‌گردند و برخی به حکومت افغانستان اهدا می‌شود.

به طور معمول تجهیزات بزرگ و سنگین، مانند تانک، با هواپیماهای باری آنتونوف به ترکیه می‌روند و سپس با کشتی به آلمان منتقل می‌شوند.

در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ نیروی آلمانی در افغانستان حضور دارند.

با این حال حتی پس از خروج تمام ارتشیان از افغانستان دیپلمات‌ها و نیروهای امدادی در این کشور باقی خواهند ماند و ادامه فعالیت آنها تا حد زیادی به نتایج مذاکرات افغانستان در قطر وابسته است.

این گزارش همچنین مدعی شد که طی این ۱۸ سال، تمام تلاش نیروهای ناتو جلوگیری از گسترش خشونت، نا امنی و جنگ در افغانستان بوده است اما با چنین توافق و تصمیمی ممکن است آتش جنگ داخلی در افغانستان بیش از پیش شعله‌ور شود و حضور ۱۸ ساله ناتو در افغانستان بیهوده باشد.

311311
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =