هزینه صدور کد رهگیری قراردادهای اجاره اعلام شد/مردم تخلف مشاوران املاک را گزارش کنند

تسنیم نوشت: رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که صدور کد رهگیری برای قراردادهای اجاره الزامی بوده و هزینه‌ای ندارد، گفت: مردم تخلف مشاوران املاک را گزارش کنند.

مصطفی قلی خسروی در واکنش به این موضوع که همزمان با ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و الزام به ارائه کد رهگیری برخی بنگاه‌های املاک از مستأجران مبالغ بالایی را طلب می‌کنند، اظهار کرد: صدور کد رهگیری برای تمام معاملات مسکن از جمله قراردادهای اجاره الزامی بوده و مشاور املاک ملزم به ارائه آن به طرفین معامله بدون دریافت هزینه‌ای است.

وی با یادآوری این‌که در واقع  صدور کد رهگیری برای قراردادهای اجاره در سامانه ۵ هزار تومان وبرای معاملات دیگر ۱۰ هزار تومان است،   تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده درخواست پول برای صدور کد رهگیری قراردادهای اجاره سریعا به اتحادیه املاک گزارش کنند تا بدون فوت وقت با آنها برخورد کنیم.

وی ادامه داد:‌بر اساس ماده ۲۸ در صورت بروز چنین تخلفی بنگاه املاک به مدت یک هفته پلمب می‌شود، ضمن این‌که تا ۴ برابر مبلغ دریافتی از سوی تعزیرات جریمه خواهند شد. همچنین باید رضایت متعاملین نیز توسط مشاور املاک متخلف جلب شود.

طی ماه‌های اخیر و به دنبال مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران، برخی مشاوران املاک در قبال صدور کد رهگیری مبالغی تا ۲ میلیون تومان را از مستأجران می‌کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =