نظارت جدی بر توزیع کالاهای اساسی در بازار قزوین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: بازرسی و نظارت بر بازار قزوین بدون وقفه استمرار یابد تا هیچ کمبودی از بابت کالاهای اساسی در بازار احساس نشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عیسی قبادی، معاون اقتصادی استاندار قزوین در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، گفت: یکی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار، تامین به موقع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است بنابراین باید مصوبات این ستاد در راستای تامین منافع عمومی جامعه اجرایی شود.
قبادی با انتقاد از عملکرد برخی اتحادیه‌ها و اصناف در کنترل و نظارت بر بازار ارزاق عمومی در استان قزوین، اظهار کرد: اتاق اصناف استان اعلام می‌کند که ۲۵هزار بازدید نظارتی از واحدهای صنفی سطح استان داشته است، اما سازمان صمت این آمار را قبول ندارد و همین موضوع نشان می‌دهد که اتحادیه‌های صنفی ما در زمینه نظارت بر بازار جدی نبوده‌اند.
او با بیان اینکه مردم از بی ثباتی و بی‌برنامگی در بازار خسته شده‌اند، افزود: نظارت‌های بازرسان از عرضه کالا در بازار، باید ملموس باشد و بازرسی‌ها، بدون وقفه و با جدیت استمرار یابد تا هیچ کمبودی از بابت کالاهای اساسی در بازار احساس نشود.
این مقام مسئول با بیان اینکه هر چه ما داریم از مردم است و نباید آنها را با نگاه سودجویانه در خرید مایحتاج روزانه خود دچار مشکل کنیم، تصریح کرد: ما در میان مردم هستیم و مشکلات آنان ناشی از افزایش قیمت‌ها به ما منتقل می‌شود بنابراین بهتر می‌توانیم مسائل را درک کرده و در خصوص آن تصمیم‌گیری کنیم.
 معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه اصناف در شرایط کنونی دنبال سودهای همیشگی و کلان خود نباشند، بیان کرد: اینکه برخی صنوف توقع دارند در این شرایط مانند گذشته اجناس خود را با ۱۰۰درصد سود بفروشند، منطقی نیست و باید با درک شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، کالاهای خود را منصفانه به فروش برسانند.
قبادی تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید مراقبت کنند تا با سودجویی برخی افراد، فضای آرام بازار ملتهب نشود.

او با تاکید بر ضرورت نظارت و بازرسی مستمر و دقیق از بازار، افزود: افزایش قیمت کالاها باید بر اساس اصول مشخص و معین انجام شود تا در حق مردم جفا صورت نگیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین بر ضرورت پیگیری و اجرای صحیح سیاست‌ها، برنامه‌ها و مصوبات ستاد تنظیم بازار استان برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها تاکید کرد و گفت: مهار افزایش قیمت‌ها به همراهی مردم و اصناف بستگی دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =