۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
یک پیشنهاد به وزیر آموزش وپرورش خودمان

قتل یک معلم در حومه پاریس سفر وزیر کشور فرانسه را به مراکش ناتمام گذاشت؛ مکرون را به محل حادثه کشاند و وزیر آموزش و پرورش آن کشور را به موضع گیری وادار کرد.

در توییت وزیر آموزش و پرورش فرانسه آمده است:

«این کل جمهوری است که با ترور نفرت انگیز یکی از خدمتگزارانش مورد حمله قرار گرفته است. وحدت و استحکام ما تنها پاسخ به هیولای تروریسم اسلامگراست. ما با آن مقابله می‌کنیم.»

بنابر اخبار منتشر شده یک معلم فرانسوی که اخیرا سر کلاس «آزادی بیان» کاریکاتورهایی از پیامبر خاتم (ص) را نشان داده بود در نزدیکی پاریس با چاقو کشته شد. فردی که به این معلم حمله کرده بود نیز به ضرب گلوله پلیس فرانسه کشته شد.
مکرون پس از حضور در محل حادثه و گفتگو با همکاران معلم کشته شده در برابر دوربین های تلویزیونی خطاب به فرانسوی ها اظهار داشت: «یکی از هموطنان ما به قتل رسید زیرا تدریس می کرد و به شاگردانش از آزادی بیان سخن می گفت.» وی این اتفاق را یک «حمله تروریستی اسلامگرایانه ی آشکار» توصیف کرد. رهبر حزب راست افراطی «اتحاد ملی» نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «یک آموزگار به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای شارلی ابدو سر بریده شد. ما در فرانسه به این حد از بربریت غیرقابل تحمل رسیده‌ایم. اسلام‌گرایی در حال جنگ با ما است. ما با زور باید آن را از فرانسه بیرون کنیم.»

‼️ به تصور من این اتفاق بزنگاه حضور و آزمون آبروداری وزارت آموزش و پرورش در عرصه بین الملل است.
به باور نگارنده لازم است وزیر آموزش و پرورش ایران در کوتاه ترین زمان ممکن متن وزین و استوار و فاخر و مستدل و معقولی آماده و منتشر و این اتفاق ناگوار و جانسوز را محکوم کند؛
و بگو ید که ما در سالروز وفات پیامبر رحمت و انسانیت، دو بار مصیبت دیده ایم:

◾یک بار برای فراق و داغ دوری پیامبر آزادگی و شفقت و مهربانی،
◾و دیگر بار، مجروح و غمزده از این حادثه ی تلخ؛

اما نمی پذیریم این حادثه ناگوار به اسم اسلام تمام شود و بهانه ای باشد برای سختگیری بیشتر بر دانشجویان و دانش آموزان مسلمان.

ضروری است آقای وزیر به صراحت و بی ترس و واهمه، بیان کنند که بر اساس مبانی اعتقادی ما، «رحمان» صفت خداوند نیست؛ بلکه مانند «الله» اسمِ خاصِ  پروردگار و عین ذات اوست؛ و هر حرکتی در دنیا بر خلاف این مبنا، حتما دور از مبانی انسان و اسلام است.

من اگر جای آقای وزیر بودم؛ حتما حتی تا فردا صبح هم صبر نمی کردم، کمااینکه صبر نکردم و پاسی از شب گذشته در حال نوشتن این مطلب هستم؛ و مشاوران خوش ذوق و کاربلدی را دعوت می کردم تا به این مهم همت گمارند.
سپس نتیجه و حاصل زحمت آنان را برای سفارت فرانسه و همتای فرانسوی خودم و برای سازمان یونسکو و برای صاحبان رسانه ارسال می کردم.

* منتشر شده در کانال تلگرام نویسنده . ۲۶ مهر ۱۳۹۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1444625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =