۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۲

جامعه روحانیت مبارز با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن حوادث بحرین و یمن و لیبی، از دولت خواست با تکیه بریک دیپلماسی فعال و استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری ازحقوق مردم مظلوم این کشورها دفاع کند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است: این روزها کمتر فردی است که از حوادث خونین و تلخی که در کشورهای بحرین، یمن و لیبی می‌گذرد، بی‌اطلاع باشد. وضعیت محاصره و ترور و ایجاد ترس و وحشت برای مردم این کشورها به یک حادثه عادی تبدیل شده است. افزایش شمار شهیدان در تظاهرات بحرین و یمن و همچنین در لیبی که توسط نیروهای قذافی و همچنین هواپیماهای ناتو قتل‌عام می‌شوند. امروز آمریکا به عنوان دشمن شماره یک مسلمانان سعی در انحراف مسیر این نهضت‌های مردمی و مسالمت‌آمیز و آزادیخواهانه ملت‌های مسلمان دارد و با تلاش زیاد سعی در بند و بست سیاسی و بده بستان با حکومت‌ها و قدرت‌ها و مصادره این نهضت‌ها به نفع خود دارد. 

جامعه روحانیت مبارز که از آغاز، این حرکت‌های آزادیخواهانه را رصد نموده است، از همه مردم و مسوولان بویژه علمای جهان اسلام درخواست می‌نماید که در جهت حمایت از مردم مظلوم و مسلمان اقدامات زیر را بعمل آورد: 

1- از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که با اتخاذ یک دیپلماسی فعال و با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله‌العالی تمام تلاش خود را با تمام اهرم‌هایی که در اختیار دارد، بکار برد تا از حقوق مردم مظلوم کشورهای بحرین، یمن و لیبی دفاع نموده تا از کشتار و نابودی حرث و نسل جلوگیری نماید. 

2- از علماء و روحانیون و حوزویان سراسر جهان اسلام می‌خواهد که با توجه به این دستور نورانی امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) خلیفه مسلمین جهان که می‌فرماید: «ان الله تعالی اخذ علی العلماء ان لایقاروا علی کظه ظالم و لا شعب مظلوم» با تمام توان از حقوق مردم مظلوم و مسلمان کشورهای بحرین، یمن و لیبی دفاع نموده و فریب تبلیغات دشمن در طائفی خواندن نهضت مردم مظلوم بحرین را نخورده و اجازه ندهند این بحران سیاسی و بحران طائفی قلمداد شده و با استفاده از ظرفیت نفوذ خود در بین اقشار مختلف مردم صدای مظلومیت این مردم را به گوش جهانیان برسانند. 

3- از تمام فرهیختگان، دانشجویان و دانشگاهیان و آزادیخواهان سراسر جهان می‌خواهیم که با تمام توان و امکان در دنیای واقعی و مجازی و با استفاده از ابزارهای مختلف اطلاع‌رسانی حقیقت را به گوش جهانیان برسانند، زیرا هنوز وجدان‌های بیدار در سراسر جهان هستند که می‌توان با استفاده از روشنگری و آگاه نمودن آنان با حقایق و واقعیت‌ها، صدای مردم مظلوم را در کشورهای بحرین، یمن و لیبی به گوش همگان رسانند تا وجدان عمومی جهانی بتواند در کنار این آزادیخواهان باشید و حق آنان را از حکام مستبد و جابر و ستمگرشان بازگیرد و مردم از حداقل حقوق سیاسی خود بهره‌مند گردند. 

4- از همه مردم آزادیخواه جهان می‌خواهد که با برپائی تظاهرات و اعلام حضور در صحنه به هر شکل ممکن و با نوشتن و گفتن و روشنگری سعی در زنده نگه داشتن این حرکت‌های آزادیخواهانه در کشورهای اسلامی بحرین، یمن و لیبی داشته و آنان را در جهت احقاق حقوق خود کمک نمایند. یقین داریم که وعده الهی در سراسر جهان محقق خواهد شد زیرا که او فرمود و لینصرن الله من ینصره.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =