آیا می‌شود در این شرایط فوتبال بازی کرد؟

لیگ برتر ایران قرار است زیر سایه ویروس کرونا آغاز شود.

عرفان حاج‌بابایی: لیگ بیستم قرار است یک هفته دیگر آغاز شود. آن هم در حالی که که قرار بود از همین هفته لیگ برتر آغاز شود اما گر گرفتن مجدد شعله کرونا در کشور، سازمان لیگ را بر آن داشت تا پس از مشورت با ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش، شروع لیگ را به تعویق بیندازد.

طبق برنامه جدید، قرار است از 16 و 17 آبان فصل جدید در شهرهای مختلف کشور آغاز شود. اما نکته قابل توجه این است که اوضاع و احوال کرونا نسبت به روزهای قبل فرقی نکرده و حتی شرایط بدتر هم شده. به همین دلیل باشگاه ها هنوز نسبت به این که آیا واقعا مسابقات از هفته آینده شروع خواهد شد یا نه، مردد هستند.

مطابق سخنان خانم سیماسادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت در روز جمعه 9 آبان، استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

نکته جالب در این خصوص این است که تمام استان هایی که قرار است میزبان بازی های لیگ برتر باشند، همگی قرمز هستند و تقریبا هیچ حاشیه امنی برای برگزاری مسابقات فوتبال در کشور وجود ندارد.
به نظر می آید که سازمان لیگ باید یک بار دیگر نهادهای مسئول را طرف مشورت خود قرار بدهد تا تصمیمی درست در خصوص آغاز لیگ برتر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:علی کریمی رسما از استقلال جدا شد

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1449528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =