آغاز ثبت‌نام رایگان نوآموزان در دوره مجازی پیش‌دبستانی

معاون آموزش ابتدایی استان قزوین گفت: والدین باید فرزندان بازمانده از تحصیل خود را که در مدارس پیش دبستانی نام نویسی نکرده اند، در طرح آموزش مجازی و رایگان نوآموزان (دوره پیش دبستانی) ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سید یدالله حسینی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین از والدین خواست تا فرزندان بازمانده از تحصیل خود را که در مدارس پیش دبستانی نام نویسی نکرده اند، در طرح آموزش مجازی و رایگان نوآموزان (دوره پیش دبستانی) ثبت نام کنند.
او با بیان اینکه والدین برای ثبت نام فرزندان خود در این دوره تحصیلی تا پایان ماه جاری فرصت دارند، افزود: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پیش دبستانی یک دوره رسمی آموزشی است و باید کودکان ۲سال قبل از ورود به دبستان تحت پوشش برنامه‌های آموزشی و پرورشی قرار گیرند.
حسینی اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و نگرانی خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در کلاس‌های درس؛  بسیاری از نوآموزان در دوره پیش دبستانی ثبت نام نکردند که برهمین اساس وزارت آموزش و پرورش، آموزش نوآموزان بازمانده از تحصیل را از طریق  فضای مجازی و به صورت رایگان در دستور کار قرار داد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در این طرح کودکان پنج سال تمام متولد اول مهر ۹۳ لغایت اول مهر ۹۴ می‌توانند ثبت نام کنند و این فرصت برای کسانی است که تاکنون در دوره پیش دبستانی ثبت‌نام نکردند.
حسینی با بیان اینکه این آموزش‌ها ویژه نوآموزانی است که در مدارس غیر دولتی ثبت نام نکرده اند،اضافه کرد: هم اکنون محتوای الکترونیکی دوره پیش دبستانی در ۲سطح ملی و استانی تولید و پس از بارگذاری در شبکه شاد، آموزش ها از طریق این سامانه و یا تلویزیون ارائه می شود.
معاون آموزش ابتدایی استان قزوین با تاکید بر اهمیت فراگیری آموزش‌های پیش دبستانی زیر نظر مربی متخصص و آگاه، افزود: به دلیل اهمیت و ضرورت دوره پیش دبستان و تاثیر آن در رشد مهارت‌های شناختی، حرکتی، اجتماعی و افزایش هوش کودکان، ضروری است نوآموزان از خدمات آموزشی و راهنمایی‌های مربی متخصص در بخش پیش دبستان بهره‌مند شوند.
او با اشاره به آموزش بیش از ۲۰هزار نوآموز پیش دبستانی در سال گذشته در استان قزوین، افزود: این کودکان در مراکز غیردولتی تحصیل کرده بودند اما برای سال تحصیلی جدید به دلیل شیوع کرونا تاکنون تنها هشت هزار نوآموز قزوینی در این مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و نام آنها در سامانه سناد به ثبت رسیده است.
معاون آموزش ابتدایی استان قزوین یادآور شد: خانواده‌ها باید به منظور ثبت نام نوآموزانشان به پایگاه‌های معرفی شده در سطح شهرستان  ها و منطقه سکونت خود مراجعه کنند.
استان قزوین دارای ۲۰ هزار نوآموز پیش دبستانی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =