الزامات پدافند غیرعامل در اقدامات و برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم لحاظ می شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رعایت الزامات پدافند غیرعامل یک وظیفه حاکمیتی است و ما موظیم همه اقدامات و برنامه های خود را در این سازمان با لحاظ کردن این الزامات انجام دهیم.

به گزارش خبرآنلاین از قشم :  حمیدرضا مومنی در نشست پدافند غیرعامل با حضور معاون و مدیران سازمان پدافند غیرعامل کشور در مرکز بین المللی رشد قشم افزود: تا زمانی هم که تهدیدات داخلی و خارجی و احتمال بروز حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله وجود دارد رعایت این الزامات یک وظیفه همگانی است.
رییس شورای پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم  نتیجه رعایت این الزامات را افزایش ضریب امنیت و کاهش هزینه کشور در هنگام بروز این تهدیدات و حوادث دانست و تصریح کرد: اگر چتر امنیتی کشور را هرچقدر گسترش و تقویت کنیم به همان نسبت مورد رضایت خداوند، مردم و حاکمیت نیز قرار می گیریم.
 وی عملکرد پدافند غیرعامل را در چند دهه گذشته در کشور چندان موفق ندانست و گفت: عوارض این عدم موفقیت را در تلفات و پیامدهای ناشی از سیل و زلزله به خوبی می بینیم که شاید یکی از دلایل آن، مشخص نبودن اهمیت پدافند غیرعامل در آن زمان ها باشد.
مومنی در بخش دیگری از سخنان خود جزیره قشم را از نظر شرایط جغرافیایی و سوق الجیشی بسیار حساس و مساعد برای اعمال الزامات پدافند غیرعامل خواند و یادآور شد: این جزیره به عنوان پایلوت کشور در مبحث پدافند غیرعامل قابلیت بالایی دارد و سازمان پدافند غیرعامل کشور می تواند از این امتیاز قشم بهره برداری بهینه بکند.  
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به هزینه های اجرای برنامه ها و الزامات پدافند غیرعامل پیشنهاد کرد که درصدی از بودجه های سازمان ها به این موضوع اختصاص یابد و در این خصوص تاکید کرد که این سازمان خود را مکلف می داند که در حوزه های مرتبط از جمله عمرانی و فناوری ارتباطات و اطلاعات به این مهم عمل نماید.
براساس این گزارش سردار مسعود داریوندی معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست به تفصیل مفهوم و تعریف مقوله امنیت را از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار داد و با اشاره به مصادیق و اهداف مختلفی که از این مقوله در دنیا وجود دارد از سوء استفاده برخی قدرت ها از این مقوله انتقاد و بر ضرورت قدرتمند شدن برای کاهش تهدیدات دشمنان تاکید کرد.
وی درباره شرایط قشم برای اجرای طرح های پدافند غیرعامل ضمن اینکه ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر شورای پدافند غیرعامل این سازمان را به فال نیک گرفت از مطالعات انجام شده در قشم درخصوص پدافند غیرعامل برای شروع برنامه سال ۹۹ اظهار رضایت کرد.
این گزارش حاکیست که در آغاز این نشست مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم طی سخنانی رعایت الزامات پدافند غیرعامل را در اقدامات و فعالیت های این سازمان بخصوص در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با ذکر مصادیق و آمار مورد تاکید قرار داد و ضرغام احمدوند مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم نیز گزارشی از اقدامات این اداره کل درخصوص اجرای طرح ها و الزامات پدافند غیرعامل در سازمان منطقه آزاد قشم ارائه کرد.
گفتنی است در این نشست آقایان طزری مدیرکل رفاه، اقتصاد و مناطق آزاد سازمان پدافند غیرعامل کشور، قاطعی کارشناس سایبری این سازمان، زینعلی مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان و اعضای شورای پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند و در پایان حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از سوی سردار مسعود داریوندی معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور به حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعطا شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =