محمدعلی بهمنی با بیان اینکه مجموعه آثارش منتشر شده، گفت: این اثر به همراه سایر آثارش در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

محمد علی بهمنی، شاعر در گفت‌و‌گو با فارس، درباره آثار راه‌یافته خود به نمایشگاه کتاب تهران، گفت: چاپ چهارم کتاب «گزیده‌ای از اشعار محمدعلی بهمنی» توسط انتشارات «مروارید» در نمایشگاه کتاب تهران ارئه می‌شود، در این دفتر اشعاری از مجموعه‌های «باغ لال»، «در بی‌وزنی»، «در فصل عطسه‌های پیاپی»، «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود»، «دو مثنوی و غزل اخوان رفت» و «شاعر شنیدنی است»، «این خانه واژه‌های نسوزی دارد» و «خیال که خیس نمی‌شود» آمده است.

وی با بیان اینکه سه چاپ گذشته این اثر در قطع بزرگ بوده، اما چاپ چهارم آن با قطع جیبی هم ارائه می‌شود، درباره دیگر اثر خود که در نمایشگاه عرضه می‌شود، ابراز داشت: چاپ پنجم کتاب «من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم» و چاپ سوم «تنفس آزاد با محمد علی بهمنی» را انتشارت فصل پنجم در نمایشگاه ارائه می‌کند.

به گفته وی، «تنفس آزاد با محمدعلی بهمنی» شامل 70 قطعه شعر آزاد است و در فضای خاصی قرار دارد، در این مجموعه سعی کرده‌ام به تمام زاویه‌های موضوعی نظر داشته باشم، اما از آنجا که تمرکز بنده بر غزل است، بخشی از اشعار این کتاب مایه تغزلی دارد.

بهمبنی در ادامه با اشاره به نام کتاب تازه منتشرشده خود، خاطرنشان کرد: «مجموعه آثار محمدعلی بهمنی» عنوان تازه‌ترین کتاب بنده است که به تازگی از سوی انتشارات «نگاه» روانه بازار نشر شد، این اثر نیز در بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

وی درباره این اثر عنوان کرد: «مجموعه آثار محمدعلی بهمنی» شامل تمامی آثار بنده است که در حدود 800 صفحه و حدود 11 مجموعه شعر بنده از اولین مجموعه شعری در سال 1350 تاکنون است، مجموعه شعر «تنفس آزاد با محمدعلی بهمنی» در این مجموعه نیز جای دارد.

یهمنی در ادامه درباره تازه‌ترین مجموعه شعر خود گفت: در حال حاضر مشغول جمع‌آوری مجموعه غزل‌ها و اشعار آزاد خود هستم که در 3 ماه پایانی سال 89 و اوایل سال 90 سروده‌ام، تاکنون 40 غزل و حدود 50 شعر آزاد جمع‌‌آوری شده است، اما این تعداد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شاید غزل‌ها و اشعار آزاد را در دو مجموعه منتشر کند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سنی از بنده گذشته، اما نگاه اول بنده در غزل؛ تغزل و نگاهی عاشقانه است و موضوع اشعار آزاد نیز عاشقانه و بخشی از آنها اجتماعی است و قصد دارم در نیمه دوم سال جاری آن را به انتشارات بسپارم.

محمدعلی بهمنی سال 1321 در شهر دزفول متولد شده است، وی در سال 1378 تندیس «خورشید مهر» را برای کسب عنوان برترین غزسرای ایران دریافت کرد، وی همچنین در سال 1385 از سوی ستاد چهره‌های ماندگار به عنوان «چهره ماندگار» معرفی شد.

60 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • s@rv IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام وعرض ادب بسيار بسيار پسنديده .پرمحتوا وقا بل استفاده ومفيد درودبرشما شادوسرفراز باشيد