فردا آخرین فرصت دریافت اعتبارات توسعه مترو است

مهر نوشت: فردا آخرین مهلت آزادسازی پول حاصل از فروش اوراق مشارکت حمل و نقل عمومی تهران است، اما بانک عامل برای واریز پول اقدامی نکرده است. برخی مسئولان این تاخیر را ناشی از بهانه تراشی بانک می دانند.

مهلت قانونی واریز پول فروش ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی «مترو و اتوبوس» از سوی بانک عامل فردا به پایان می‌رسد و هنوز صحبتی از واریز این مبلغ از سوی بانک مرکزی به میان نیامده است.

علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه تا این لحظه خبری از آزادسازی پول از سوی بانک رفاه دریافت نکرده است، گفت: اگر پول حاصل از فروش این اوراق به شهرداری تزریق نشود، نمی‌توانیم وعده‌های خودمان را برای افتتاح ایستگاه‌های جدید و تأمین اتوبوس‌های شرکت واحد در شرایط بحرانی حاضر حمل و نقل عمومی عملی کنیم.

وی با اشاره به اینکه این اوراق براساس قانون حتماً باید آزاد شود و قابلیت منتفی شدن و بازگشت آن وجود ندارد، گفت: حتی قسط سه ماهه نخست این اوراق هم پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه من شواهدی بر مشکوک بودن این روند نمی‌بینیم، ابراز داشت: به نظر می‌رسد تاکید زیاد بانک رفاه بر وثائق ملکی کار را به اینجا رسانده است، در حالی که تأمین ۵۰ درصد از این وثائق در تعهد دولت بوده است اما شهرداری وثیقه گذاشته است و بنابراین باید سهم ۵۰ درصدی شهرداری بدون وثیقه آزاد شود.

وی طلب وثیقه را در حالی که شهرداری اجازه برداشت از حساب خودش را به بانک رفاه داده است که در صورت تأخیر از سهم ۵۰ درصدی اش برداشت داشته باشد، نوعی تشریفات دانست و گفت: به همین دلیل متوجه سختگیری‌های موجود نمی‌شوم.

امام با اشاره به شرایط سخت کرونایی و لزوم توجه بیشتر به بحث توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار داشت: مردم تهران با این شرایط از حق طبیعی خودشان محروم شده‌اند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1457380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =