سربازان ترکیه در ماموریتی مشترک با روسیه در قره‌باغ حضور خواهند داشت

ایسنا نوشت:وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که سربازان این کشور در مرکزی که با روسیه در مناطق آزاد شده آذربایجان تاسیس می‌شود به مدت یک سال حضور خواهند داشت.

به گزارش آناتولی، نادیده شبنم آکتوپ، رئیس دفتر مطبوعات و روابط عمومی وزارت دفاع ملی ترکیه در ارتباط با تفاهم‌نامه‌ تاسیس مرکز مشترک ترکیه و روسیه برای بازرسی و نظارت بر روند توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی اظهار داشت: سربازان کشور در مرکزی که با روسیه در مناطق آزاد شده آذربایجان تاسیس می‌شود به مدت یک سال حضور خواهند داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: عملیات نیروهای مسلح ترکیه در راستای حفاظت از حاکمیت ملی و استقلال کشور و تامین امنیت مرزهای خاکی، آبی و هوایی میهن همچنان ادامه دارد و در این راستا طی یک ماه اخیر در چارچوب ۳۱ عملیات نیروهای امنیتی کشور ۸۰ تروریست از پای درآمده‌اند.

آکتوپ افزود: تاکنون در چارچوب عملیات‌های پنجه، ۳۴۸ تروریست از پای درآمده‌اند و شمار تروریست‌هایی که در چارچوب این عملیات‌ها تسلیم شده و یا فرار کرده‌اند٬ افزایش یافته است.

رئیس دفتر مطبوعات و روابط عمومی وزارت دفاع ملی کشور ترکیه با تاکید بر حفاظت از "حقوق مشروع ترکیه در مدیترانه شرقی" تصریح کرد: نیروهای مسلح کشور در مدیترانه شرقی از منافع مشروع میهنمان و جمهوری ترک قبرس شمالی حفاظت کرده و به تلاش‌های خود برای تضمین صلح و امنیت در جزیره قبرس ادامه خواهند داد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1458835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =