سراهای سالمندان پر از سالمندانی شده که فرزندان آنها را فراموش می کنند و آنها، خاطراتشان را

امیدسلیمی بنی: کارشناسان جمعیت شناسی می گویند سونامی پیری بر سر راه ایران است. به پیش بینی آنها طی سال های 85 تا 1430 نسبت جمعیت کمتر از 15 ساله کاهش ونسبت جمعیت 15 الی 59 ساله وجمعیت سالمند افزایش یابد.

سرای سالمندان

در حال حاضر نتایج حاصله گویای آن است که اوایل دهه 1400 هجری شمسی، جمعیت ایران رو به سالمندی خواهد رفت وبه این ترتیب به سیر صعودی خود ادامه دهد تا این که در اوایل دهه 1420 کشور با "سونامی جمعیت سالمند" رو به رو شود.

سرای سالمندان

نتایج حاصل از تحقیقی که در پژوهشگاه جمعیت شناسی کشور انجام شده نشان می دهد جمعیت کشور از حدود 70 میلیون و 500 هزار نفر در سال 85 نزدیک 90 میلیون نفر در سال 1430 خواهد رسید. به عبارت دیگر جمعیت ایران در این دوره 45 سال نزدیک 30 درصد رشد خواهد داشت در حالی که رشد جمعیت سالمند 400 درصد خواهد بود. جمعیت شناسان می گویند دراین دوره، تغییرات هرم جمعیتی به نسبت رده های مختلف، خصوصا نسبت جمعیت سالمند به کل نفوس ایران "قابل ملاحظه" خواهد بود.

سرای سالمندان

به این ترتیب که درابتدای دوره مقدار آن در حد طبیعی 100 به یک بوده ودر پایان دوره مورد نظر، به این نسبت بسیار افزوده خواهد  شد. در این میان، سراهای سالمندی نیز به عنوان یکی از اصلی ترین مکانهای نگهداری از افراد سالمند، مورد توجه قرار می گیرد. با این حال، خانه های سالمندان در کشور، بدل به فراموشخانه هایی شده اند که در آن، فرزندان، والدین را فراموش می کنند و والدین، خاطرات ایام گذشته را.

سرای سالمندان

عکسها:خسرو خالقی-خبرگزاری مهر 

/133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =