صاحبان مشاغل گردشگری بخوانند؛ رفتار مسافران در پاییز ۹۹ چگونه بود؟

ویروس کرونا به خیلی از صنعت های ریز و درشت اقتصادی آسیب های جدی و جبران ناپذیری وارد کرده است و این درحالی است که صنعت گردشگری به عنوان یکی از آسیب پذیر ترین صنایع دنیا در این پاندمی شناخته شده است.

شرکت علی بابا با در مطالعه، بررسی و انجام نظر سنجی های گوناگون تلاش کرده تا با نشان دادن تغییر رفتار مسافران در طول تابستان ۹۹، همچنین در نظر گیری بیشترین مقصد گردشگری این مسافران و آگاهی از قصد سفر این مسافران در پاییز ۹۹، به همکاران حوزه گردشگری بینشی جامع از تغییر سفر ایرانیان ارائه بدهد.

دو نفر از هر ۱۰ نفر ایرانی در پاییز ۹۹ به سفر خواهند رفت 

 طبق نظرسنجی شرکت علی بابا، ۱۹ درصد از مشارکت کنندگان قصد دارند در پاییز ۹۹ به سفر بروند و البته ۸۱ درصد از این مشارکت کنندگان با توجه به شرایط کنونی قصد و امکان سفر به جایی را ندارند.

رشت، استانبول و دوبی؛ انتخاب گردشگران پاییزی

از بین شرکت کنندگانی که قصد سفر دارند بیش از ۲۰ درصد آنها می خواهند به رشت، تهران و مشهد سفر کنند.  

همچنین این مسافران پاییزی استانبول و دوبی را برای  اولین مقاصد خارجی در پاﯾﯿز ٩٩ انتخاب کردند. باقی مقاصد را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

افزایش سفر هوایی در پاییز ۹۹

هر چند که خودرو شخصی به عنوان اولین انتخاب در پاﯾﯿز مسافران به عنوان وسیله نقلیه قرار می گیرد. اما هواپیما و اتوبوس هر یک با رشد چند درصدی نسبت به تابستان همچنان انتخاب دوم و سوم ایرانیان قرار گرفته است.

رشد ۳ برابری اقامت در هتل در پاییز به نسبت تابستان ۹۹

 منزل شخصی و منزل دوستان و اقوام بیشترین میزان درصد انتخاب مشارکت کنندگان را به خود اختصاص داده است اما هتل ها با رشد ۳ برابری نسبت به تابستان ۹۹ در مقام سوم قرار گرفته است.

به طور کلی مطالعه روی این نظر سنجی نشان می دهد ٨١ درصد ایرانیان برای پاﯾﯿز برنامه سفر ندارند اما بیشتر کسانی که می خواهند در پاﯾﯿز به سفر بروند قصد سفر به رشت، تهران، مشهد، استانبول و دبی را دارند و مثل فصل تابستان، استفاده از خودرو شخصی برای سفر، اصلی ترین انتخاب آن هاست و بیشتر تصمیم دارند در منزل شخصی یا منازل دوستان و آشنایان اقامت داشته باشند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461054