خشم کاربران از انتشار فیلم زورگیری دو جوان در روز روشن

ایرنا نوشت: ویدیویی از یک سرقت همراه با خشونت از روز گذشته در فضای مجازی کرمانشاه منتشر شده که ۲ پسر جوان با زور و خشونتی فراوان اقدام به سرقت کیف دستی یک دختر جوان در یکی از محلات شهر کرمانشاه می‌کنند که این موضوع موجب جریحه‌دار شدن احساسات مردم شده است.

در این ویدیو که گویا از یکی از دوربین‌های مداربسته محله تصویربرداری شده، خانم جوانی را در یکی از کوچه های محله فرهنگیان فاز یک کرمانشاه را نشان می‌دهد که ۲ پسر جوان سوار بر یک خودرو پراید سفید جلو او را می گیرند و با زور و خشونت هرچه تمام کیف دستی او را سرقت می‌کنند و سپس با حمله به او چندین لگد به سر و پهلوی او می‌زنند.

این ۲ جوان بدون هرگونه ترس و اضطرابی در کمال خونسردی نه تنها کیف این خانم جوان را می‌قاپبند بلکه چندین ضربه محکم را با خشونت هرچه تمام به او وارد می‌کنند و در کمال خونسردی سوار بر خودرو می شوند و از محل می‌روند.

نکته دیگر در این ویدیو سر رسیدن ۲ پسر جوان دیگر در همان اوایل زورگیری است که تنها نگاه می‌کنند و عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند که این موضوع واکنش مردم را به دنبال داشته که چرا برخی افراد در برابر چنین اقداماتی بی‌تفاوت هستند.

براساس اعلام برخی از مسوولان شهر کرمانشاه براثر ضربات محکمی که به سر این خانم وارد شده حال مساعدی ندارد.

این ویدیو در فضای مجازی استان کرمانشاه بازتاب‌های فراوانی داشته و مردم با نگرانی در مورد امنیت از مسوولان خواسته‌اند که عاملان این زورگیری را هرچه سریعتر شناسایی و آنان را به اشد مجازات برسانند.

نکته مهم در این ویدیو غافلگیری این خانم جوان و عدم هرگونه واکنش از سوی او است. بسیاری از مردم از این موضوع ناراحتند که سارقان که اقدام به سرقت کیف او کردند چرا با خشونت او را مورد ضرب و شتم قرار دادند در حالیکه او واکنشی از خود نشان نداد و تسلیم قدرت و زور آنها شده بود.

اگرچه پلیس بلافاصله به این موضوع واکنش نشان داد اما مردم کرمانشاه معتقدند نباید اجازه قدرتنمایی به چنین افرادی داده شود و باید به سرعت نسبت به دستگیری و مجازات این افراد که متاسفانه در سطح شهر کرمانشاه هم کم نیستند اقدام گردد تا مایه عبرت دیگران شوند.

بلافاصله بعد از این انتشار این ویدیو سرهنگ «محمدرضا آمویی»  معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از تحت تعقیب قرار گرفتن عاملان زورگیری و سرقت خشن از بانوی کرمانشاهی در شهرک فرهنگیان فاز یک این شهر خبر داد و گفت: ۲ جوان با تهدید سلاح سرد ضمن ایجاد رعب و وحشت برای بانوی کرمانشاهی اقدام به ربودن اموال وی کرده و سپس با یک دستگاه خودرو متواری می‌شوند که بلافاصله پس از وقوع این اتفاق و اطلاع پلیس، شناسایی و دستگیری ۲ فرد زورگیر در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت و نتیجه اقدامات در اسرع وقت به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه در ادامه با اشاره به حساسیت موضوع، از دستور سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان برای دستگیری هرچه سریعتر زورگیران خشن خبر داد و گفت: همه اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری آنها در حال انجام است و امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هرکسی از این خط قرمز عبور کند با واکنش سریع و قاطعانه پلیس مواجه شده و به طور به سزای عمل خود خواهد رسید.

سرهنگ آمویی با تاکید بر اینکه کرمانشاه جای افراد شرور نیست و برخوردهای لازم و برابر قانون با آنها به عمل خواهد آمد، گفت: بسیاری از آن ها به این نتیجه و باور نیز رسیده اند که دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار و نتیجه عمل مجرمانه خود را خواهند دید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه همچنین از شهروندان و بخصوص بانوان خواست هنگام حضور در معابر عمومی و خیابان تا حد امکان از همراه اوردن وسایل با ارزش مانند طلا و جواهرات و یا پول نقد به مقدار زیاد خودداری کنند.

به دنبال واکنش‌های فراوان به این سرقت توام با خشونت؛ «شهرام کرمی»؛ دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه چهارشنبه شب با اشاره به انتشار فیلم زورگیری خشن در فضای مجازی گفت: باتوحه به اینکه این حادثه جریحه دارشدن احساسات مردم را بدنبال داشته و احساس ناامنی بین مردم را گسترش می‌دهد، در این راستا به ضابطین دستگاه قضایی استان تاکید کردیم نسبت به شناسایی و دستگیری عاملان اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در این حادثه اسفبار ۲ جوان بزهکار سد راه بانویی کرمانشاهی شده و ضمن تهدید با سلاح و ایجاد رعب و وحشت به ضرب و شتم و ربودن اموال او اقدام کردند.

وی متذکر شد: براساس آخرین گزارش ها، ضابطین دستگاه قضایی پیگیری های گسترده ای را به منظور شناسایی و دستگیری هرچه سریعتر این بزهکاران در دستور کار قرار داده اند.  

کرمی با تاکید براینکه اشد مجازات در انتظار این سارقین خواهد بود، اعلام کرد: اجازه نمی دهیم در شهری که مردم ایران آن را با صفت پهلوانی و جوانمردی می شناسند، چنین اتفاقاتی رخ دهد و امنیت و آبروی مردمش این گونه به خطر بیفتد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1462307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    71 0
    تاسف
    • PL ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      وقتی بعضیا پلیس رو تضعیف می کردند باید به فکر این روزا می بودند
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      81 11
      نسل عجیبی هستیم! هم از فیلم سرقت و زورگیری ناراحت و متاسف میشیویم و هم از فیلم دوره گردانی مجرمین سابقه دار در شهر ناراحت و متاسف میشویم!
    • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      1 0
      کاربر 13:37 این چه حرف بی ربطیه؟ الان مثلا سلاح و تجهیزات پلیس رو گرفتند؟ با قوانین جدید دست و پای پلیس رو بستند؟ همینجوری حرف نزن. واقعیت اینه که مجازاتهای فعلی بازدارنده نیستند. اگه اعتراضی شده مبنی بر رعایت شخصیت انسانی هر فرد بوده. یعنی میشه مجازات بسیار سختی برای مجرمانی مثل این افراد در نظر گرفت که دیگر فکر اینکارها به سرشون نزنه مثل زندان بلند مدت و تبعید به نقاط بد آب و هوا و بیگاری و غیره . ولی اینکه مجرم رو تو خیابون بچرخونی و کتک بزنی و تحقیرش کنی جز اینکه عقده تر بشه و بار بعد یه جرم بزرگتر بکنه چیز دیگری نیست. مجازات باید بازدارنده باشه نه اینکه شخصیت فرد را به کلی تخریب و او را به یک ضد اجتماع واقعی تبدیل کنه.
    • م IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      2 0
      اعدام همه افراد حاضر در تصویر با گیوتین!
  • CA ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    116 1
    میدانید دلیلش چیه این ها سابقه دارند و بارها دستگیر شدند ولی میدانند مثل دفعات گذشته ریشه یابی میشوند و با دادن وثیقه ازاد میشوند برای همین این بار هم با اعتماد به نفس بیشتر سرقت کرده و این خشونت را انجام دادند تا وقتی که ریشه یابی میکنید و با وثیقه مجرمان را ازاد میکنید وضع همینه
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      2 0
      احسنت. اونهایی که میگن باید ریشه یابی بشه و میگن دلیل خباثت این افراد اول در بیاد بعدش فلان و بیسار، اونها مسئولن. هر چیزی جای خودش. اگر یک نفر در اثر سیگار سرطان بگیره، فقط با ریشه یابی مشکل سرطانش حذف نمیشه. اول باید غده سرطانی رو عمل کنه و در بیاره و اگر زنده موند، بعدش سیگارش رو ترک کنه.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    72 26
    جریحه‌دار شدن احساسات مردم؟ وقتی خدمات با یارانه دولتی میگیرن و مرغ و گوشت و گوجه و خیار رو به قیمت دلار آزاد به مردم میفروشند احساسات مردم جریحه دار نمیشه؟ اون دزدی نیست؟ فقط ازین کیف قاپی که اینم چندان جدید و نادر نیست مردم خشمگین میشن؟!
    • ایرانی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      32 5
      چرا آسمان و ریسمان و در هر موردی عقده گشایی می کنید؟ امنیت لایه های گوناگونی دارد و بزه های خشن بدترین نوع به هم زدن امنیت است.
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      24 15
      مخاطب با نام ایرانی!!! این عقده گشایییه؟ برای امثال تو که دغدغه نان شب ندارند چنین کامنتی عادیه. ما عقده نداریم. ما دغدغه ایران و ایرانی رو داریم. ایرانی که با دعواهای سیاسی و بی کفایتی و فساد هر روز داره عقب مانده تر میشه. همین جسارت به هموطن ما هم مستقیم و غیر مستقیم به همین اوضاع معیشتی و اقتصادی بر میگرده. مولایمان علی (ع) فرمود از دری که فقر وارد شود از در دیگر ایمان خارج می شود.
  • مسعود IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    167 2
    اینکه چرا دو جوانی که شاهد این ماجرا بودند هیچ واکنشی نشون ندادند خیلی طبیعیه دلیل اول اینکه قانون به گونه ای هست که به هر نحوی از افراد بزهکار محافظت میکنه اگر این دو نفر دخالت می کردند و به هر صورتی به دزدا اسیب زده می شد اون دو نفر به شدید ترین نحو محکوم می شدند دوم عدم حمایت قانون از کسانی است که تو این صحنه ها دخالت می کنند. به صورتی که تمام خلافکاران به دلیل عدم تبعیت از قانون روز به روز مسلح تر میشن و افراد عادی بدون هیچگونه دفاعی هستند. معلوم دیوانگی دست خالی جلوی کسی که احتمالا یک نوع سلاح چه سرد و یا چه گرم با خودش داره مشکل از مردم نیس، اصل مشکل از نوع قانون های موجود هست
    • مسعود IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      75 1
      حرف حساب جواب نداره کاملا با شما موافق هستم به نظرم من هم طبیعی هستش کسی دخالت نکنه چون کلا قوانین ما بیشتر جهت حمایت از دزدها نوشته شده
  • حسن IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    51 0
    اینها سابقه دارند و می دانند قانون با دزدها کار زیادی تدارد زود رهاشمون میکنند. مردم اگر درگیر شوند و به دزدها اسیب وارد شود قانون از دزد حمایت میکند و مردم را محکوم می کند پس دخالت نمیکنند.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    31 18
    امنیت داریم
    • قاسم IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      0 3
      امنیت داریم ولی متاسفانه آدم نفهم هم زیاد داریم!
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      2 1
      عزیز من مگه پلیس مرض داره با خلافکارا درگیر بشه. فردا پس فرداست که صداش دربیاد زورگیران محترم قبلا جزو معترضین بودن اونوقت خود شما هشتگ آزاد کنید نمیزنی؟ پس نوش جونمون این ناامنی
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    49 1
    قوانین جذاب زیاد داریم الان طوری شده که اگه دزد اومد خونتون باید با احترام ازش خواهش کنید بره بیرون چون آسیبی ببینه جای شاکی و مجرم عوض میشه؟!!!!
    • US ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      1 0
      حتما منظور شما امنیت از این نوع که نیست؟؟ احتمالا امنیت اقتصادی وامنیت شغلی هم که مد نظر شما نیستند؟؟؟ پس امنیت......؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    27 0
    مردم را دریابید.بیانیه دادن اگر به سرانجام نرسد بی اعتمادی مردم رد در پی خواهد داشت.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    10 0
    عجب
  • ابراهیم IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    38 1
    اون دوجوان مگه عقل نداشتندکه خودشون رادرگیرکنندبعدهم تومحاکم قضايی بهشون بگن شماهاچیکاره بودیدمملکت مگه قانون نداره...چراداره ولی فقط تادم درزندان بعدش روزازنوروزی ازنواون دوتاجوان هم اگه شناخته شده بودن بایدکلا جمع کنندبرندازدست افرادشرور
  • الی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    5 13
    مردم خود مراقبتی کنن جمله اینروزای
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    51 7
    توصیه کردند که خانم ها وسایل گرانقیمت همراه نداشته باشند اولا الان همه چیز گر انقیمت مثلا گوشی همرا دوما این دزدها اول درون کیف را نگاه نمی کنند بعد دزدی کنند پس تاثیری روی عمل دزدی نداره. مشکل افزایش تورم و درپی آن افزایش فقر و افت اخلاقی است که سبب ناامنی جتمعه می شود اینرا اید به مسئولینی که سنگ تحریم ها را به سینه میزنن نشون بدید و انها را محکوم کنید
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 0
    اگر دستگیر بشن به احتمال 99% سابقه دار هستن. اونهایی که دم از حقوق بشر میزن، باید بدونن اگر سابقه دارها انگشتشون و در مراحل بعدی دستشون قطع بشه، دزدی و ناامنی امیشه یک صدم چیزی که هست
  • امیر IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    3 0
    همراه داشتن سلاح سرد باید مساوی با اعدام باشد. هر چه زودتر اعدام کنید هر دوی این کثافت ها رو
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    پلیس کجا هست اصلا؟
  • محمد IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 0
    امنیت را در کشور خودمون نمی تونیم برقرار کنیم انوقت مدعی هستیم امنیت را در سوریه و عراق و... برقرار کردیم. واقعا دست مریزاد
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    3 0
    اون دونفر چرا کاری نکردن فقط نگاه کردن مردم چقد بی تفاوت شدن
  • پژمان IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 2
    پلیس ایران بسیار مقتدر است، و به زودی عاملان این جنایت را پیدا میکند، در آمریکا دزدان به خانمی به نام آنابل مرکلان حمله کرده و پلیس هنوز عاملان را پیدا نکرده است. در همه جای دنیا این اتفاق می افتد.
  • شهاب IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    4 0
    اصلا نباید در حق اینا مماشات انجام بگیره الان شرایط زندگی برای همه سخته دلیل نمیشه نوامیس مردم مورد تهاجم قرار بگیره