کاربران خبر آنلاین درباره خبر رها سازی بیماران واکنشهایی از تاسف تا درخواست استعفای مسئولان وزارت بهداشت را مطرح کرده اند

امیدسلیمی بنی: از ناسزا تا تمسخر، از سخنان منطقی در باب مدیریت بیمارستان تا اظهارات سیاسی درباره پیامدهای رسانه ای این حادثه، یعنی رها کردن بیماران بیمارستان امام خمینی در بیابانهای اطراف تهران، کاربران خبر آنلاین نظرات خود را اعلام کرده اند.

عده ای چنان ناراحت بودند که امکان تایید نظراتشان در ذیل گزارش نبود. گزارشی که در آن، یکی از مقامات ارشد وزارت بهداشت، اعلام کرده بود راننده و دو نفر از پرسنل خدماتی شاغل در بیمارستان، این بیماران را در بیابانهای اطراف رها کرده اند و حالا این سه تن، اخراج شده اند. متهمان این موضوع، به گفته دادستان تهران، به 6 نفر رسیده، ولی هنوز هیچ یک از مدیران این بیمارستان و یا مقامات وزارت بهداشت، هیچ گونه مسئولیتی را نپذیرفته اند و یا عذرخواهی نکرده اند.

در این گزارش، تنها به بخشی از نظرات کاربران در ذیل این گزارش توجه شده که مشتی، نمونه خروار است. خرواری از انتقادهایی که این روزها از در و دیوار به سر مدیران وزارت بهداشت می بارد، ولی تاکنون هیچ کس به این نکته توجه نکرده که کسری بودجه وزارت بهداشت در سال جاری به دلیل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ممکن است از 2 هزار و 700 میلیارد تومان بگذرد. زیرا مرکز پژوهشهای مجلس اعلام کرده اجرای این قانون 700 میلیارد تومان بار اضافی بر دوش وزارتخانه ای می گذارد که به گفته مدیران آن، سالانه حداقل 2 هزار میلیارد تومان، کسر بودجه عمومی دارند.

عذرخواهی مسئولانه یا استعفا

ترجیع بند بسیاری از این نظرات، درخواست عذرخواهی وزارت بهداشت و یا استعفای مسئولان ذیربط بیمارستان بود. کاربری که خود را "شهروند " معرفی کرده، نوشته: "یه زمانی تو این دنیای بزرگ اگه کارمند زیر دست خطایی میکرد کارمند بالا دست جهت عذر خواهی از جامعه استعفا میداد ."

کاربر دیگری نوشته: " به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و باید تمامی مسئولین بیمارستان از ریاست و مدیر تا راننده آمبولانس همگی توبیخ شوند. از رسانه ها هم تقاضا داریم تا رسیدن به نتیجه قطعی در مورد مجازات تمامی عوامل دست از اطلاع رسانی برندارند. ملت بسیار عصبانی است."

کاربری که خود را شبانکاره معرفی کرده، می گوید: " تقصیر اصلی گردن مقام مافوقه که روی اقدامات زیردستاش نظارت نداره."

دیگری می نویسد: "این رئیسی که از بیمارستان خودش خبر ندارد رو باید اخراج کرد .... " کاربری به نام مهران، معاون درمان وزیر بهداشت را اینگونه خطاب قرار داده: " آقای دکتر رضوی شما که در جریان نیستسد چرا مصاحبه کردید، مگر می شه هم بستری بودند و هم نبودند یکبار سخنان ایشان را بخوانید ببینید از سرو ته آن چیزی می فهمید."

یک کاربر عصبانی که یادش رفته اسمش را بنویسد، اینطور اعتراض کرده که: " به نظرم از وزیر بهداشت تا رییس بیمارستان باید استعفا بدهند به گندی که زدند آبروی هرچی دکتر و بیمارستانی را بردند..."

"محمدخان" با لحن معنی داری نوشته: "خانوم وزیر . سرتون سلامت . کسی با شما کاری نداره که هیچ .... با مدیر اون بیمارستان هم کاری نداره . شما راحت باشین."

کاربر دیگری با ذکر یک مثال تاریخی می نویسد: " مرحوم رضای کرمانی در پاسخ به مفتشی که از او بازپرسی می‌کرد و مدعی بود که ناصرالدین‌شاه از مظالم زیردستان خود با خبر نبوده جوابی به این مضمون داد که اگر باخبر بوده که مرگ حقش بوده است و اگر هم بی‌خبر بوده که آدم بسیار نالایقی بوده است." این نظر نیز مانند نظر کسی است که نوشته :" مثل همیشه کارمندان رده پائین گنهکار شناخته می شوند والبته مسئولین هم که بیگناه اند وبیگناه زاده شده اند! "

فرید در این باره می نویسد : " اگر کارمندان پایین دست بیمارستان هم اینکار را کرده باشند باز هم روسای بیمارستان مقصرند. چون هیچگونه نظارتی بر عملکرد آنها نداشته اند." کاربر بدون نام دیگری نوشته:"اگر واقعا این راننده و کارمند این کار را کرده باشن (احتمال بسیار بسیار ضعیف) با ید در دادگاه جوابگو باشند."

کاربر بدون نام دیگری به مسئولانی که می گویند راننده و پرسنل خدمات مسئول بوده اند، می نویسد: " آخه به راننده و کارمند رده پایین چه مربوط بوده. اصلا چه صنمی به اون بدبختها بوده. هر کس که تو بیمارستان رفته باشه به خوبی میدونه که یک بیمار رو نمیشه بدون نظر مسئول بخش جابجا کرد. اینقدر مخاطبتون رو احمق فرض نگیرید."

چرا مجازات بیگناهان؟

برخی از کاربران نیز با حمایت از عوامل اجرایی که در رهاسازی بیماران در بیابان نقش داشته اند، از آنها حمایت و به شکلی، برایشان دلسوزی کرده اند. آنها می گویند نمی توانند بپذیرند دو بیمار با لباس بستری بیمارستان، از بخش خارج و توسط پرسنل خودسر، در بیابان رها شده باشند. آزاده می نویسد: " اینکه فقط مقصر کارمند وراننده آمبولانس بوده باورکردنی نیست لطفا مردم را گول نزنید."

محمد دراین باره می نویسد: " این اتفاق حتما توسط رییس بیمارستان انجام شده وگرنه کارمندان جز هیچ اختیاری از خود ندارد." کاربری که نام خود را مویز (کشمش) گذاشته می نویسد: " حالا همه اینا و توجیهات خنده دار ارائه شده یک طرف. یکی نبود بپرسه از بیمارستان امام در بلوار کشاورز تا اتوبان خلیج فارس در جنوبی ترین نقطه تهران چرا و با چه منظوری دو بیمار با لباس بیمارستان حرکت داده شده اند؟ اگر پذیرش نشده بوده است پس لباس بیمارستان از کجا به تنش پوشانده شده بود؟" جواد نیز نظر تخصصی خود را اینطور اعلام کرده: " اصلا همچین چیزی محال هست. گرچه میشه حدس زد که این بیماران هردو درمانشان در بیمارستان تمام بوده (پایان درمان در بیمارستان به معنی بهبودی نیست). اما سوپروایزر بیمارستان بیماران را راند میکند. پزشکان راند میکنند. اساتید راند میکنند. اصلا امکان ندارد فقط چند کارمند پایین این کار را بکنند." و کاربر بعدی، نظر جواد را اینطور ترجمه کرده که: " منظورش این بود : گول نزنید البته این کار هیچ ربطی به مدیریت و سیستم نظارتی نداره داره؟!! "

"عاشق وطن" اینطور برای پرسنلی که اخراج شده اند، دل سوزانده: " بدبخت راننده امبولانس که اگر نافرمانی میکرد و ان مریض را نمی برد اخراج میشد وحا لا که برده هم اخراج میشودای بدبخت کارگر..."

حمید نیز نظر مشابهی دارد: " همانطور که در تمام سقوطهای هواپیما خلبان مقصر است اینجا هم راننده آمبولانس مقصر اعلام شد!"

کاربر بدون نام دیگری می نویسد: " نه!میخوام بدونم اگه اینها پول داشتن چه سودی به حال رانندهو کارمندا داره که حالا که پول نداشته بندازنش تو بیابون؟از بین بردن مدرک بستری هم که کاری نداره 3 سوته ...خدایا میبینی؟" قاضی، اینطور دیدگاهش را در خبر آنلاین منتشر کرده: " چه نفعی برای کارمندان و راننده داشته من که متوجه نشدم فکرم میکنم که هیچ کس این حرفها را قبول نداره.... "

حسین، می نویسد: "خواهش میکنم به شعور مردم توهین نکنید. یعنی بیمارستان اینقدر هرکی هرکی هستش که راننده آمبولانس بیاد مریض بینوا رو برداره ببره بندازه تو بیابون؟ آفرین به مدیر اون بیمارستان با این وضع."

این گزارش با نظری از یک کاربر بدون نام دیگر به انتها می رسد: " بدبخت تر و بی دفاع تر از راننده امبولانس کسی پیدا نشد بندازن گردنش ؛ نه؟"

/45233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آشنا IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    1 0
    استعفا وزیر و حذف حکم وزارت او ازسیستم حقوقی کشور
  • بدون نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    1 0
    آدمي را آدميت لازم است چوب سندل بو ندارد هيزم است!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    استعفا کلمه وارداتی است در فرهنگ ما از این کارهای اروپایی انجان نمی دهند . قربانت برم واقعا نمی دانم چی بگم از اینهمه مشکلات یکی از دوستان می گفت ماهمه چیزمان مثل همه چیزمان است
  • bozzzzzzzzzzzzz IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    قائدتاٌ باید الان وزیر محترم استیضاح شده باشد ولی مطمعنم به ایشون نگفتن که ناراحت نشن.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    وزير بهداشت واقعا ضعيف عمل ميكنه! اين از تعرفه نجومي و غير عادي پزشكان و اين هم از اين فاجعه انساني! هم وزير بهداشت و هم رييس بيمارستان امام خميني بايد از كار بركنار بشن
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    اون روزي كه مجلس هزينه درمان را بالا برد بايد پيش بيني اين روزها واين رفتار را ميكردند
  • حمید IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    اینا تو ایران طبیعیه ناراحت نشین!!
  • صبا IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    دو روز دیگه همه چی فراموش میشه مطمئن باشید باز هم بالا دستی ها سر جاشون هستن .
  • saman IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    آبروریزی پشت آبروریزی نه از تاک نشان ونه از..........
  • بدون نام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    ما فقط خواستار استیضاح وزیر و اخراج مسئولین بی وجدان بیمارستان هستیم.لطفا تا محقق شدن این دو پیگیری کنید وگرنه خشم ما از جای دیگری سر بر خواهد آورد.
  • داغ سرد IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام رییس وحراست بیمارستان بیرحم ومجرم هستند.شدیدترین برخورد قانونی صورت گیرد تا درس عبرتی باشد برای یزیدانی که برجای که لایقش نیستن نشسته اند. آیا این امر مورد رضایت رهبر معظم وریس جمهور حامی مستضعفان است؟
  • داغ سرد IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام رییس وحراست بیمارستان بیرحم ومجرم هستند.شدیدترین برخورد قانونی صورت گیرد تا درس عبرتی باشد برای یزیدانی که برجای که لایقش نیستن نشسته اند. آیا این امر مورد رضایت رهبر معظم وریس جمهور حامی مستضعفان است؟
  • بنده خدا IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    کارمندانی که این کار را کردند احتمالا سر سفره پدر و مادر نبودن باید مدتی زندانی شوند و مافوق های بی خبر آنها هم باید از جامعه و عموم مردم در رادیو و تلویزیون عذر خواهی کنند
  • بدون نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    بنی آدم اعضای یک پیکرند سعدی آسوده بخواب خانم وزیر بیدار است
  • حالا... IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    خيلي خيلي ببخشيد ، بعنوان يك انسان لازم دونستم در اين مورد نظرم و بگم واقعا به درك اجتماعي مردم توهين شده ، مگه مي شه كسي تو بيمارستاني بستري باشه پرونده اي نداشته باشه ؟!!! ضمنا بودن يا نبودن بيماري در بيمارستان چه نفع و ضرري به حال راننده و كارمند يه بيمارستان داره ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    چند سئوال دارم: 1. به نظر تان حضور دوربين و عكاس و خبرنگار در آنجا عجيب نيست؟ 2. اگر دور از جان اين دو نفر يك كارتن خواب يا معتاد داخل بيمارستان شود و بعد از درمان لازم از آنجا خارج نشود چه بايد كرد؟ 3. در بيمارستان دولتي اين داستان بيرون كردن بيمار به علت بي پولي از كجا آمده است؟
  • ذره بین IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    واقعا متاسفم وقتی که یک بیمارستان دولتی چنین کاری راانجام میده بیمارستان های خصوصی که دیگه ... به نظر من از مدیر مالی بیمارستان گرفته تارییس بیمارستان ورییس بخش همگی مقصرند
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    با ید فرایند توزیع بیماران درکشور و در بیمارستانها درذست شود تا هجوم به بیمارستان امام خمینی روند مناسبی پیدا کند.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    پرسنل بیمارستان امام (ره) هیچ برنامه رفاهی ندارند.
  • یکی از بیماران آقای رییس IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
    0 0
    خسته نباشید دیگه ! مسئله سیاسیه شما ها بازهم باور کنید خواستن رییس بیمارستان رو با این کارشون خراب کنن ! هنوز نفهمیدید؟؟!؟ من این فرد رو میشناسم خیلی دارین بهش توهین میکنین متاسفم