تلاش دوباره کمپین ترامپ برای ابطال انتخابات

ایسنا نوشت:‌ کمپین رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا در تازه‌ترین تلاش خود برای متزلزل کردن روند انتخابات و پاشیدن بذر شک و تردید درخصوص مشروعیت پیروزی رئیس جمهور منتخب این کشور اعلام کرد، مجددا از دیوان عالی کشور خواهد خواست تا نتایج انتخابات سه نوامبر را ابطال کند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا در بیانیه‌ای که توسط کمپین ترامپ منتشر شد، گفت: این کمپین دادخواستی تنظیم کرده و در آن از دیوان عالی کشور می‌خواهد تا سه حکم صادر شده توسط یکی از دادگاه‌های ایالت پنسیلوانیا در تفسیر قوانین این ایالت برای رای‌گیری پستی را ابطال کند.

وی افزود: این دادخواست کمپین ترامپ به دنبال ابطال سه حکمی است که حفاظت‌های قانونی مجلس پنسیلوانیا در برابر تقلب در رای‌گیری پستی را از بین می‌برد.

جولیانی تصریح کرد، این دادخواست به دنبال "راه‌های چاره" مناسب است از جمله دستوری که به مجلس پنسیلوانیا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است اجازه می‌دهد تا ۲۰ رای الکترال این ایالت را به ترامپ تقدیم کند. این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا با بیش از ۸۰ هزار رای، آرای این ایالت را از آن خود کرده است.

"جاشوآ داگلاس"، یکی از اساتید قانون انتخابات در دانشگاه کنتاکی گفت: این دادخواست بیهوده و بی‌معنی است و مانع رئیس جمهور شدن بایدن در تاریخ ۲۰ ژانویه نمی‌شود.

وی افزود: دیوان عالی آمریکا فورا این دادخواست را رد خواهد کرد.

311312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1468238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =