رئیس جمهور تمام اختیارات را به شورای نگهبان بدهد /انتقاد کاربران خبرآنلاین از محدود شدن اختیارات رئیس دولت

کاربران خبرآنلاین ارزیابی متفاوتی از تفسیر قانون اساسی توسط شورای نگهبان درباره اختیارات رییس جمهور داشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «اصل ۱۱۳» قانون اساسی و اختیارات رئیس جمهور تبدیل به گره کوری شده است. شورای نگهبان تفسیری ازاین قانون دارد که با نگاه روسای جمهوری قبلی و فعلی هماهنگی ندارد و آن را محدود کردن وظایف ریاست جمهوری می دانند.

بسیاری براین اعتقادند که تفسیری که سال ۹۱ از سوی شورای نگهبان ارائه شد، حیطه اختیارات رئیس جمهور را محدود کرده است و شأن و جایگاه رئیس جهمور را فقط به ریاست اجرایی کابینه و هیات وزیران محدود کرده‌ است.

در همین راستا، خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران محترم خود پرسیده بود:« ارزیابی شما از تفسیر قانون اساسی  توسط شورای نگهبان برای کاهش اختیارات رییس جمهور چیست».

رئیس جمهور در ایران شبیه مدیر فنی فوتبال است

برخی از کاربران خبرآنلاین معتقد بودند که اختیارات رئیس جمهور کاهش یافته است. مثلا فردی نوشت:« رییس جمهور هیچ کاره بود با کاهش مجدد اختیارات عملا کارگزار یا به قول سید محبوب تدارکاتچی محض خواهد شد.»

امیر هم نوشت:« رییس جمهور تو ایران تو مایه های مدیر فنی فوتباله.» محمد هم نوشت:« بعید میدونم رئیس جمهور اختیار کامل کابینه خودش را هم داشته باشه!!» آری هم برای خبرآنلاین نوشت:« رییس جمهور قبلش هم هیچ اختیاراتی نداشته عینه ملکه انگلیس می مونه.»

قمی هم با کنایه نوشت:« بنظر حقیر اصلا رئیس جمهور اختیار میخواهد چکار . تمام اختیارات را بدهند به شورای نگهبان. دیگه نیاز به انتخابات هم نداریم با این هزینه سنگین.» 

عسگر ایوبی فراهانی هم نوشت:« رییس جمهور = کمک تدارکاتچی!!» 

می خواهند جمهوریت نظام را ازبین ببرند

در این میان برخی از کاربران خبرآنلاین هم با کم شدن اختیارات رئیس جمهور مخالفت کرده و با کنایه گفتند ریاست جمهوری را حذف کنند. به طور مثال طیبی نوشت:« محدود نمودن اختیارات رئیس جمهور یعنی محدود کردن اختیارات ملت و این خلاف قانون اساسی است.»  

دیگری هم نوشت:« موقتی است تا زمانی که فردی باب میل آقایان رییس جمهور شود.» مهدی سجادی نیز نوشت:« می خواهند جمهوریت نظام را ازبین ببرند.»

کاربر ناشناسی هم برای خبرآنلاین نوشت:« من میگم شورای نگهبان بیاد رئیس جمهور، نماینده های مجلس و کارمندان دولت و... خودش انتخاب کنه ، بعد به رئیس جمهورش هم به چیکار کنه و چی بگه ؟ مجلس چه طرحی بده و تصویب کنه ! خلاصه یک چیزی شبیه کره شمالی !» 

یلدا هم نوشت:« بهتره پست رییس جمهور رو حذف کنند.» 

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1468883

برچسب‌ها