۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۸

یکطرفه شدن خیابان ولیعصر که قرار بود از جمعه 23 مرداد انجام شود، به تعویق افتاد و اجرای آن به این هفته موکول شد.

احتمالاً از روز یکشنبه 25 مرداد حد فاصل خیابان شهید بهشتی تا پارک وی از جنوب به شمال یکطرفه می‌شود. وحید نوروزی، مدیرکل روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره این تأخیر اعلام کرده که این تصمیم به علت حضور مدیران ارشد حمل و نقل و ترافیک شهرداری در جلسه وزارت کشور که در مشهد برگزار می‌شود گرفته شده است. سیدجعفر هاشمی‌‌تشکری، رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران معتقد است بحث یکطرفه شدن این خیابان طرحی کارشناسی شده بوده و توجیه فنی دارد که به کمک نرم‌افزارهای تخصصی تمامی معابر طراحی شده است.

به گفته او با اجرای طرح یکطرفه شدن خیابان در ولیعصر و شبکه‌های مرتبط وضعیت ترافیکی این خیابان بهتر خواهد شد.

تشکری همچنین از هماهنگی کامل پروژه مربوط به توسعه خطوط مترو با شورای شهر خبر داده و گفته است که در مورد اجرای خطوط تندرو در تهران هماهنگی کاملی میان شورای شهر و شهرداری برقرار است و تمام مطالعات مربوط به آن در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ارائه خواهد شد. با توجه به استقبالی که از خطوط بی‌آر تی صورت گرفته و سرعت این وسیله نقلیه، احداث چهارمین خط بی‌آر تی از تجریش تا راه‌آهن نیز در نظر گرفته شده و برآورد می‌شود روزانه حداقل 300 هزار مسافر از طریق این خط جابه‌جا شوند. این خط قرار است از تجریش آغاز شده و با عبور از خیابان ولیعصر (عج) و گذر از چهارراه پارک وی، میدان ونک، میدان ولیعصر (عج)، چهارراه ولیعصر (عج) و میدان منیریه به میدان راه‌آهن ختم شود.

هرچند برخی اعضای شورای شهر با احداث این خط تندرو مخالفند و خواستار ارائه اطلاعات کارشناسی و فنی این طرح از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شده‌اند، این گونه که تشکری هاشمی اعلام کرده، تلاش بر این است که تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید خط ویژه تردد اتوبوس‌ها در این مسیر راه‌اندازی و به مرور این خط تکمیل و تجهیزات لازم در مسیر و ایستگاه‌ها نصب شود. در این طرح، مسیر حرکت به این صورت خواهد بود که ضلع شرقی خیابان برای تردد وسایل نقلیه شخصی و ضلع غربی برای تردد اتوبوس‌ها در نظر گرفته می‌شود.

گرچه اقداماتی مانند توسعه خطوط اتوبوسرانی و سایر روش‌ها برای کاستن از بار ترافیکی خیابان‌ها کارهایی مهم و مثبت تلقی ‌می‌شود اما بی‌شک باید با اطلاع‌رسانی گسترده برای شهروندان همراه باشد نه این که به نصب چند پلاکارد اکتفا شود و بیش از آن که به رفاه و آسایش مردم منجر شود، سردرگمی آنان را در پی داشته باشد، چنانچه در مورد یکطرفه شدن خیابان ولیعصر (عج) هم مشاهده می‌شود که اطلاع‌رسانی کافی درباره این اتفاق و مسیرهای جایگزین صورت نگرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =