در ادامه بررسی لایحه بودجه 90 مصوب شد که دولت ‌نسبت به واگذاری شرکت هتل‌های هما به اشخاص حقیقی و حقوقی از‌جمله بانک‌های دولتی اقدام و وجوه حاصله را به خزانه واریز کند.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی این بند از لایحه بودجه 90 تصویب شد که علی ادیانی‌راد نماینده قائمشهر معتقد بود واگذاری شرکت هتل‌های هما به بانک‌های دولتی مغایر اصل 44 قانون اساسی و برنامه پنجم است. وی افزود: با توجه به سیاست‌های کلان نظام بانک‌های دولتی باید به سمت خصوصی‌سازی بروند.

اما ابوترابی‌فرد در پاسخ به تذکر وی گفت: در برنامه پنجم بر کوچک‌سازی حجم دولت تأکید شده است ولی در این جا قرار است انتقال از یک قسمت دولتی به قسمت دیگر انجام شود و این به معنای بزرگ شدن حجم دولت نیست، لذا مغایرتی بر برنامه پنجم ندارد.

در ادامه جلسه امروز همچنین مصوب شد که حداکثر تا سقف 50 هزار میلیارد ریال از محل سهام شرکت‌های قابل واگذاری یا منابع حاصل از آن یا فروش واگذاری اموال و دارایی‌های طرح‌های نیمه تمام و خاتمه یافته به درآمد دولت اضافه شود.

مجلس همچنین در جزء (ب) بند 30 این لایحه مصوب کرد که تا سقف یک هزار میلیارد ریال از طریق وجوه حاصل از فروش سهام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه و وابسته به خزانه واریز شود و از این طریق درآمد دولت افزایش یابد.

علاوه بر این نمایندگان مجلس با تصویب بند 21 لایحه بودجه 90، سقف معافیت مالیاتی موضوع مواد 84 و 85 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم برای سال 90، مبلغ 58 میلیون و 200 هزار ریال در سال تعیین شد.

گفتنی است افزایش سرمایه بنگاه‌های اقتصادی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های آنها، از شمول مالیات معاف است، مشروط برآن‌که متعاقب آن به نسبت استهلاک دارایی مربوطه و یا در زمان فروش، مبنای محاسبه مالیات اصلاح گردد و بنگاه یاد شده طی 5 سال اخیر تجدید ارزیابی نشده باشد. البته شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای برخورداری از معافیت مالیاتی فوق‌الذکر برای مشاغل وسایط نقلیه در عملکرد سال‌های 1389 و1390 الزامی نیست.

/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =