سنا به دست دموکرات‌ها افتاد/کاملا هریس حرف اخر را می زند

در بحبوحه آشوب های کنگره در واشنگتن نتیجه انتخابات سنا نیز معلوم شد.

به گزارش خبرآنلاین، کانال توئیت پرس نوشت: جان آساف رسما برنده کرسی دوم جورجیا در سنا شده و حالا با 50-50 شدن کرسی‌های سنا میان دو حزب، کاملا هریس معاون بایدن حرف آخر را در سنا خواهد زد.

دموکرات‌ها با پیروزی در ایالت جورجیا و تصاحب ۲ کرسی باقی مانده سنا، اکثریت را در این مجلس هم از آن خود ساختند.

پس از تصاحب نخستین کرسی سنای آمریکا از ایالت جورجیا توسط رافائل وارنوک دموکرات، جان اوسوف دیگر  نماینده دموکرات هم به پیروزی رسید.

به این ترتیب، دموکرات‌ها کاخ سفید، مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا را در ۲ سال پیش رو تا انتخابات مجدد مجلس نمایندگان در اختیار خواهند داشت.

 موعد انتخابات مرحله حذفی ۲ کرسی باقی مانده سنای آمریکا از ایالت جورجیا، روز سه‌شنبه برگزار و شمارش آرا بلافاصله پس از اتمام زمان برگزاری انتخابات، آغاز شد.

در گام نخست دموکرات‌ها توانستند با پیروزی وارنوک بر کیلی لوفلر جمهوری‌خواه، تعداد خود در سنا را به ۴۹ نفر افزایش دهند و اکنون نوبت به جان اوسوف دموکرات رسید تا پیروزی خود را بر دیوید پردو جشن بگیرد.

 اوسوف با کسب ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۱۵ رای از دیوید پردو با ۲ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ رای سبقت گرفت و بار دیگر این ایالت قرمز را به رنگ آبی در آورد.

با این پیروزی، تعداد آرای ۲ حزب آمریکا در سنا مساوی خواهد شد که رای کامالا هریس معاون اول رئیس جمهوری آتی که رئیس سنا هم خواهد بود، تعیین کننده خواهد شد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =