وضعیت مطلوب کنترل بیماری کرونا در اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: وضعیت استان اصفهان در زمینه کرونا مشابه هفته گذشته است و نشان از وضعیت مطلوب کنترل بیماری در اصفهان دارد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، حجت الله غلامی اظهار داشت: جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد و سه طرح توسعه بهداشت و درمان در اصفهان کلید خورد.

وی افزود: وضعیت استان اصفهان در زمینه کرونا مشابه هفته گذشته است و نشان از وضعیت مطلوب کنترل بیماری در اصفهان دارد.

تداوم محدودیت های تردد شبانه و یکسره شدن طرح زوج و فرد

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا وضعیت ۲۴ شهرستان استان اصفهان را در رنگ بندی آبی و زرد توصیف کرد و گفت: محدودیت تردد شبانه در ۱۰ شهر با هماهنگی پلیس راهور تداوم دارد و تا پایان دی ماه طرح زوج و فرد در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان برقرار است که تا پایان هفته به صورت یکسره از ۹صبح تا ۹شب در راستای کنترل آلودگی هوا اجرایی می شود.

پیشنهاد ۳ طرح توسعه مسائل مربوط به بهداشت و درمان 

وی اضافه کرد: در جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا فرمانداران شهرستانهای استان اصفهان به همراه روسای دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و کاشان مسائل و دغدغه های خود را با حضور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کردند.

غلامی با اشاره به بخش بندی طرح توسعه و رفع مسائل بهداشت و درمان در سه بخش بیان داشت: در بخش نخست قرار شد اعتباری برای ساخت و تکمیل پروژه های نیمه تمام ساخت مراکز درمانی و بیمارستانها در نظر گرفته شود و تا خردادماه تکمیل شود.

وی افزود: در بخش دوم درخواست تامین اعتبار برای تجهیزات بیمارستاها مطرح شد و در فاز سوم به کمبود نیروی انسانی متخصص و پرستار اشاره شد که مقررشد سهمیه استان اصفهان با جذب ۲۳ هزار نیروی انسانی و ۳۰ هزار نیروی جدید تا شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ تامین شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: قرار شد خیرانی که نسبت به تکمیل بیمارستانها مبادرت کنند از سهمیه مشارکت ۴۰ به ۶۰ بودجه دولتی بهره مند شوند.

بازگشایی در گروه بندی ۱۰ نفره از ابتدای بهمن ماه

غلامی درباره  وضعیت بازگشایی مدارس به ویژه پایه های اول و دوم ابتدایی از ابتدای بهمن ماه، تاکید کرد: شورای آموزش و پرورش به همراه شورای مدرسه در این باره تصمیم خواهند گرفت که دانش آموزان متناسب با ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش در گروه بندی ۱۰ نفره سر کلاس حاضر شوند و دانش آموزان فنی و حرفه ای هم با برنامه ریزی برای آموزش های عملی به صورت حضوری برگزار می شود.

تداوم طرح هوشمند محدودیت برای کنترل هشدارهای شیوع کرونا در بهمن و اسفند

وی درباره برنامه ریزی ستاد استانی مقابله با کرونا در ماه های بهمن و اسفندماه هشدار داده شده است، گفت: پیش بینی ها حاکی از شروع موج بعدی کرونا در ماه های پایانی سال می دهد که تغییر وضعیت استانهای گلستان و مازندران به قرمز نشان می دهد که کوچکترین سهل انگاری و عادی انگاری استان را از وضعیت کنترل شده خارج می کند و لازم است شهروندان با رعایت محدودیت های هوشمند این وضعیت به دست آمده را حفظ کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =