پردرآمدترین کمپانی های موادغذایی جهان در سالی که گذشت

در سالی که گذشت نستله توانست با درآمدی بالغ بر ۷۶ میلیارد و ۸۰۲ میلیون دلار در صدر فهرست پردرآمدترین کمپانی های تولید کننده مواد غذایی قرار گیرد اما نستله تنها کمپانی نبود که در سال گذشته درآمد ده ها میلیاردی را تجربه کرد.

نگارعلی_ نستله که یک ابرشرکت صنایع غذایی سوئیسی و چندملیتی است و به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی جهان شناخته می‌شود در حال حاضر دارای ۴۴۷ کارخانه در ۱۹۴ کشور جهان می‌باشد و شمار کارکنان آن بالغ بر ۳۳۳ هزار نفر تخمین زده شده است؛ این شرکت با درآمدی بالغ بر ۷۶.۸ میلیارد دلار در سال گذشته پردرآمدترین کمپانی تولیدکننده موادغذایی در جهان لقب گرفت.

پپسی‌کو ابرشرکت صنایع غذایی آمریکایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در منطقه هریسن نیویورک قرار دارد؛ این ابر شرکت در سالی که گذشت توانست با درآمد ۶۷.۱ میلیارد دلاری خود دومین پردرآمدترین کمپانی مواد غذایی در دنیا شود و گفتنی است که ابرشرکت پپسی از سال ۲۰۱۳ پس از نستله در رتبه دوم فهرست بزرگترین تولیدکنندگان نوشیدنی و مواد غذایی جهان قرار گرفت.

انهایزر-بوش اینبیف شرکت بلژیکی- برزیلی و چندملیتی تولیدکننده انواع نوشیدنی است، که دفتر مرکزی آن در شهر لون، بلژیک مستقر می‌باشد؛ این شرکت با درآمدی بالغ بر ۵۲.۳ میلیارد دلار در سالی که گذشت توانست در جایگاه سوم پردرآمدترین تولیدکنندگان مواد غذایی در دنیا قرار گیرد.

پردرآمدترین کمپانی های موادغذایی جهان در سالی که گذشت

چهارمین پردرآمدترین تولید کننده مواد غذایی در دنیا کمپانی جی بی اس است، کمپانی ای برزیلی که بزرگترین پردازنده گوشت گاو و گوشت خوک در جهان است و در سالی که گذشت درآمدش به ۴۸.۷ میلیارد دلار رسید.

تایسون فودزپنجمین پردرآمدترین شرکت صنایع غذایی در دنیا است، این شرکت آمریکایی و چندملیتی که در زمینه فروش و توزیع گوشت و مرغ فعالیت می‌کند در سال گذشته به درآمدی بالغ بر ۴۲.۴ میلیارد دلار رسید.

مارس اینکورپوریتد که یک شرکت شیرینی‌سازی آمریکایی است و تولیدکننده انواع فراورده‌های قندی، مواد غذایی و غذای حیوانات خانگی و دیگر محصولات غذایی می‌باشد ششمین کمپانی این فهرست است و درآمد این کمپانی در سالی که گذشت ۳۷.۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

شرکت کوکاکولا، ابرشرکت صنایع غذایی آمریکایی و چندملیتی است، که تمرکز اصلی آن بر تولید، بازاریابی و توزیع نوشیدنی‌های غیرالکلی معطوف می‌باشد؛ این کمپانی در سالی که گذشت با درآمدی بالغ بر ۳۷.۲ میلیارد دلار هفتمین پردرآمدترین کمپانی دنیا لقب گرفت.

آرچر دانیلز میدلند، شرکت آمریکایی و چندملیتی ارائه‌کننده محصولات غذایی و کالاهای تجاری  که دفتر مرکزی آن در دکوتر، ایلی‌نوی قرار دارد نیز با درآمدی بالغ بر ۳۲.۹ میلیارد دلار هشتمین پردرآمدترین کمپانی تولید کننده محصولات غذایی در دنیا است و پس از آن شرکت مواد غذایی آمریکایی و چندملیتی کارگیل با درآمدی بالغ بر ۳۱.۷ میلیارد دلار در جایگاه نهم این فهرست قرار گرفته است و دهمین پردرآمدترین کمپانی تولید کننده محصولات غذایی نیز کمپانی دنون با درآمدی بالغ بر ۲۸.۳ میلیارد دلار است.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =