گوچی مرد روزهای سخت!

رضا قوچان نژاد با هت تریک در بازی مقابل ویلم، در لیگ هلند دوباره اسمش را سر زبان‌ها انداخت.

زاوش محمدی: رضا قوچان نژاد عادت به کارهای غیر عادی دارد و این عادت را هنوز ترک نکرده است. از گل های حساسش به قطر و کره جنوبی در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ تا پوکر و هت تریک با لباس زووله. در روزهایی که گوچی در حال فراموش شدن در فوتبال ایران بود، او دوباره درخشید و نشان داد همچنان گلزن درجه یک است و فقط کافی ست تا فرصت به او داده شود.

درخشش با هیرنوین و پوکر و هت‌تریک در زووله

گوچی فوتبال ایران در سال ۲۰۱۷ با هیرنوین موفق شد ۱۹ گل به ثمر برساند و سومین گلزن برتر لیگ هلند شود. درخشش گوچی در فصل بعد هم ادامه داشت اما رضا تصمیم گرفت فوتبالش را در استرالیا و تیم سیدنی ادامه دهد. او در سیدنی هم ستاره تیمش بود و موفق شد گل قهرمانی سیدنی را در فینال بزرگ لیگ استرالیا به ثمر برساند. گوچی پس از ماجراجویی در جزیره کانگورها دوباره به سرزمین گل لاله برگشت و این بار لباس تیم زووله را برتن کرد و تاریخ‌ساز شد. «گوچی» در نخستین بازی در فهرست نفرات نیمکت نشین زووله قرار گرفت و در حالی که این تیم در نیمه اول دو بر یک عقب بود، به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و در ۲۸ دقیقه، عنوان شگفت‌آورترین و گلزن‌ترین تعویض تاریخ این لیگ را به خود اختصاص داد. قوچان‌نژاد پوکر کرد و چهار گل زد تا دو رکورد را برای ایران و هلند جابه‌جا کند. او به اولین بازیکن تعویضی در تاریخ لیگ هلند تبدیل شد که موفق شده «پوکر» (چهار گل در یک مسابقه فوتبال) کند. 

گوچی حالا یک سال پس از پوکرش در لیگ هلند موفق شد این بار هت تریک کند و رکورد خارق العاده ای از خودش بجای بگذارد. گوچی در بازی مقابل ویلم تیلبورخ در بین دو نیمه وارد زمین شد و در ۱۲ دقیقه ۳ بار دروازه حریف را باز کرد و توانست به اولین بازیکن تاریخ اردیویزی هلند بدل شود که ۲ بار به عنوان یار تعویضی به میدان آمده و هت‌تریک کرده است.

روزهای سخت گوچی

قوچان نژاد در اولین حضورش در زووله موفق شد هت تریک کند اما شیوه بازی این تیم و سبک دفاعی مورد نظر سرمربی صدای اعتراض گوچی را در آورد و همین موضوع باعث شد تا بازی کمی به رضا برسد و مهاجم ششدانگ فوتبال ایران نیمکت نشین شود. این اتفاقات باعث شد تا بازی کمی به گوچی برسد و او فقط در ۲۰ بازی برای تیمش به میدان رفت که بیشتر آن به عنوان یار تعویضی بود. 

پیشنهادهای رنگارنگ برای رضا

همین سبک بازی زووله باعث شد تا گوچی روزهای سختی را در این تیم سپری کند و در تابستان هم بسیاری از تیم های هلندی و بلژیکی به دنبال جذب او بودند. در این بین تیم های ایرانی تراکتور و پرسپولیس هم خواهان به خدمت گرفتن قوچان نژاد بودند و حتی مذاکره بین او و پرسپولیس هم به صورت جدی برگزار شد.  بعد از محرومیت عیسی آل‌کثیر خبری در رسانه‌های ایرانی منتشر شد مبنی بر اینکه باشگاه پرسپولیس به خواست یحیی گل‌محمدی به دنبال خرید رضا قوچان‌نژاد است. گفته می‌شد گوچی تعلق خاطری هم به رنگ قرمز دارد اما ناگهان مذاکرات باشگاه پرسپولیس با این بازیکن متوقف شد. هر چند قوچان‌نژاد به تیم زووله قرارداد داشت و مدیران سرخ پوشان تهرانی عنوان کردند گرانی این مهاجم مانع پرسپولیسی شدن او شد.

قوچان نژاد ماند و جنگید

در روزهایی که تیم های مختلف به دنبال قوچان نژاد بودند، مهاجم اسبق تیم ملی ایران تصمیم گرفت در زووله بماند تا حقش را بگیرد. در تمام ماه هایی که در این تیم کمتر به او بازی می رسید، دست از تلاش و کوشش برنداشت و سعی کرد همواره خود را در بالاترین میزان آمادگی نگه دارد. اگر هر بازیکنی جای رضا بود بیخیال جنگندگی می شد و تیمش را تغییر می داد اما گوچی معتقد بود به خاطر قراردادی که با زووله دارد دست از تلاش بر نمی دارد و برایش فرقی نمی کند ۹۰ دقیقه بازی کند یا چند ثانیه و باید آماده باشد تا برای تیمش بتواند گلزنی کند.

هت تریک دوست داشتنی

قوچان نژاد گل های مهمی در زندگی اش به ثمر رسانده. از گلی که در اولسان به کره زد و ایران را به جام جهانی ۲۰۱۴ برد تا گلزنی اش در جام جهانی اما معتقد است این هت تریک برایش طعم دیگری دارد. او این هت تریک را مزد زحماتی که در یک سال اخیر کشیده است می داند و می گوید انگار دوباره حس جوانی به او دست داده و باعث شد تا دوباره روحیه بگیرد و خودش را برای نبردهای سخت تر آماده کند.

جایگاه گوچی تثبیت شد

اتفاقاتی که بین گوچی و سرمربی زووله افتاد باعث شد تا بازی کمی به قوچان نژاد برسد و او عموما روی نیمکت ذخیره ها بنشیند. همین نیمکت نشینی گوچی را تا مرز جدایی از زووله پیش برد اما با هت تریک دوباره اش جایگاه خود را در این تیم تثبیت کرد و مدیران این باشگاه از او خواستند تا در این تیم بماند. یان استیخمن سرمربی تیم زووله گفت: قوچان‌نژاد نقش خود را در زمین به خوبی می‌داند. پیش از ورودش به زمین با او صحبت کردم و توانست کارش را به نحو عالی انجام دهد. قوچان‌نژاد شایستگی‌اش را نشان داد و من از این بابت خوشحالم. همچنین فان پولن، کاپیتان تیم زووله نیز اظهار داشت: من هفته گذشته با سرمربی درباره رضا قوچان‌نژاد صحبت کردم. ما در طول فصل جاری دقایق اندکی برای بازی به او می‌دهیم. از ۱۶ سالگی رضا را می‌شناسم. در بازی برابر ویلم روشن شد که قوچان‌نژاد بازیکنی سرنوشت ساز و بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید:

 نامه قاتل روح‌الله‌ داداشی و یک درس بزرگ 

اتفاقی که دیروز همسر میناوند را امیدوار کرد 

اشتباه فاحش AFC در حق فوتبال ایران/عکس

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =