شرکت دانش­بنیان کوشا فن پارس تنها دارنده مجوز قانونی تولید ایمپلنت­های دندانی در کشور

طرح کلان ملی تولید سیستم ایمپلنت دندانی اویتا محصول شرکت دانش بنیان کوشا فن پارس با حضور آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و آقای دکتر وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در محل کارخانه این شرکت در شهرک صنعتی شمس آباد تهران افتتاح گردید.

طرح درمان ایمپلنت دندانی، روشی موفق در جایگزینی ریشه دندان طبیعی از دست رفته می باشد که میزان استفاده از آن در سال­های اخیر رشد چشم گیری داشته است.

دکتر مجید روحی مدیر عامل شرکت دانش­بنیان کوشا فن پارس، با بیان اینکه این واحد تولیدی حوزه صنایع پیشرفته بر مبنای تکنولوژی روز دنیا بوده و کلیه تاسیسات زیربنائی، ماشین­آلات تولید، تجهیزات اندازه­گیری و کنترل، مواد اولیه و ابزار مصرفی  از کمپانی­های مطرح اروپا تامین شده است، گفت: در طراحی این سیستم ایمپلنتی، کلیه شاخص­های موثر مهندسی و فیزیولوژیک نظیر طراحی بدنه ایمپلنت، ناحیه اتصال، نوع پوشش سطح، طیف وسیع  قطعات پروتزی و کیت جراحی حرفه­ای که از مهمترین عوامل موفقیت این طرح درمان می­باشند، لحاظ گردیده است.

سیستم ایمپلنت دندانی اویتا کلیه تست­های فنی، ارزیابی بیولوژیکی، تستهای حیوانی و ارزیابی بالینی را در آزمایشگاه­های مرجع سوئیس و دانشگاه­های برتر کشور از جمله صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و علوم پزشکی تهران با موفقیت گذرانیده است. کوشا فن پارس آماده تامین حداکثری نیاز کشور و صادرات این گروه محصولات با کیفیت ممتاز در سطح برترین برندهای جهان و با قیمت مناسب می­باشد.

با اتکا به تجربه ۳۰ ساله این شرکت دانش­بنیان در تولید تجهیزات دندانپزشکی، با تکیه بر منابع انسانی متخصص داخلی خود که همگی از جوانان نخبه فارغ­التحصیل دانشگاه­های مطرح کشور در رشته­های مهندسی و پزشکی می­باشند، این طرح را با موفقیت به بهره­برداری رسانید.

دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور ضمن تحسین این شرکت بیان داشت:

این اولین تجربه است، به خاطر دقت بالای ساخت این نوع ایمپلنت­ها و تکنولوژی بالایی که در تولید آن استفاده می­شود و هم به جهت دانش بالای طراحی، طرح ارزشمندی تلقی می­گردد. بازرایابی خاص این محصول نیز می­بایست بطور تخصصی با کمک دندانپزشکان متخصص صورت پذیرد. ایشان در پایان با اهدای تقدیرنامه هایی از اعضای هسته فناوری طرح تقدیر نمود.

دکتر وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: اتفاق مهم این رویداد این است که هزینه درمان حوزه سلامت دهان و دندان با بهره­برداری از این طرح کاهش می­بابد.

میانگین مصرف ایمپلنت­های دندانی در کشور بالغ بر یک میلیون واحد در سال می­باشد، که این میزان توسط واردات با میزان ارزبری حدود ۱۰۰ میلیون دلار  تامین می­گردد. با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از این طرح کلان ملی، بستر تولید ۲۰۰ هزار ایمپلنت دندانی در مجموعه مهندسی و تولیدی کوشا فن پارس ایجاد گردیده است.

دکتر روحی با تاکید بر برخورداری این گروه محصولات از کیفیت شاخص جهانی، که دریافت سفارشات خرید از کلینیک­های دندانپزشکی کشور آلمان موید این ادعاست، بیان داشت: از اهداف والای این شرکت، نهادینه­سازی طرح درمان ایمپلنت دندانی با عرضه کالا به قیمت مناسب برای عموم مردم می­باشد. کاهش هزینه­های درمان دندان از دست رفته با تعهد بر تامین مستمر نیاز کامل کشور در دستور کار این شرکت قرار دارد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480057