گزینه ژئوپارک گاوخونی روی میز سازمان محیط زیست کشور

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اقدامات مقابله با آفات نباتی و گیاهی در اراضی کشاورزی و باغی استان اصفهان در سال آینده خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین با اعلام برنامه های مقابله با آفات نباتی و گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در سال آینده اظهار داشت: مدیریت حفظ و نباتات سازمان جهاد کشاورزی موظف شد در راستای مبارزه با آفات نباتی اقدام کنند.

وی افزود: برنامه های در نظر گرفته شده در راستای مقابله با سن غلات در ۶۵ هزار هکتار و مبارزه با ملخ های بومی در ۱۲ هزار هکتار برنامه ریزی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر نظارت جانوران موذی مانند موش در ۱۵هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال زراعی جاری مبارزه با علف های هرز در ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان برنامه ریزی شده است.  

وی بیان داشت: مقابله با آفات داخل درختان مانند آتشک درختان میوه در دو هزار هکتار از اراضی باغی در نظر گرفته شده است.

شیشه فروش به مقابله با کرم خراط درختان گردو در هزار هکتار از باغات استان اصفهان گفت: مقابله با آفت مگس مدیترانه ای در سه هزار هکتار در نظر گرفته است.

طرح ژئوپارک شدن گاوخونی در دست سازمان محیط زیست کشور

وی در ادامه به الزامات ژئوپارک شدن تالاب بین المللی گاوخونی گریزی زد و گفت: مدیریت بحران استانداری اصفهان از سازمان محیط زیست کشور درخواست کرد که ژئوپارک شدن تالاب گاوخونی را در صدر وظایف خود قرار دهد.

شیشه فروش با اشاره به دو راهکار تدوین نقشه راه زاینده رود و ارائه آن در کارگروه احیاء زاینده رود گفت: راهکار های مذکور در راستای احیاء یکپارچه تالاب گاوخونی مهم است و لازم است در جلسه کارگروه احیاء زاینده رود ژئوپارک شدن تالاب گاوخونی هم مطرح شود.

وی افزود: مدیریت بحران استانداری اصفهان از سازمان حفاظت محیط زیست درخواست کرد که احیاء تالاب گاوخونی را در دستور کار کمیسیون حفاظت سیستم های تالابی کشور قرار دهد و پیشنهاد مشخص و پیشگیری از تخریب آن را مصوب کند که ضروت تحقق این خواسته تامین حقابه تالاب گاوخونی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1483438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =