ما در جهت افزایش ایمنی و نوسازی ناوگان حرکت می‌کنیم و رسانه‌ها باید در جامعه اعتماد‌سازی کنند.

سمیه فتحی: روز گذشته حضور وزیر راه وترابری و اعضای شورای معاونان این وزارتخانه در مراسم افتتاح دومین پایانه ILS باند 11 فرودگاه امام خمینی (ره) که یک پروژه هوایی است جای تعجب داشت که ظاهراً به ابتکار این وزارتخانه برای اولین بار جلسه شورای معاونان وزارت راه وترابری درخارج از محل آن در فرودگاه امام (ره) همزمان با افتتاح این پروژه برگزار شده بود. اما جالبتر آنکه گلایه وزیر راه از عملکرد رسانه‌ها و خبرنگاران در دو سانحه هوایی اخیر به یک سریال ادامه دار تبدیل شده است و اگرخبرنگاری از وزیرراه درباره بخش هوایی سؤال کند سریعاً رسانه‌ها محکوم کرده به طوری که این بار نیز حمید بهبهانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «شما می‌خواستید سانحه سقوط توپولف را مثل بمب بترکانید که این کار را انجام دادید»، تاکید کرد: «رسانه‌ها سوانح هوایی اخیر را همچون بمب مطرح کردند که باعث دودلی و بی‌اعتمادی مردم در استفاده از ناوگان هوایی شده است؛ در حالی که رسانه‌ها موظف هستند مردم را آرام کنند تا ما در جهت افزایش ایمنی و نوسازی ناوگان حرکت کنیم».

وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه حرف رسانه‌ها بر مردم تأثیر می‌گذارد، گفت: به رسانه‌ها هشدار می‌دهم که روی سوانح مانور ندهید و به جای آن اعتمادسازی کنیم. در حال حاضر مردم نسبت به صنعت هوایی دودل شده‌اند و وظیفه شما رسانه‌هاست که اعتمادسازی کنید، ما نیز در جهت نوسازی ناوگان حرکت می‌کنیم. بهبهانی ادامه داد: رسالت رسانه‌ها در چنین شرایطی آرامش دادن به مردم است اما آنقدر سوانح در رسانه‌ها مطرح شده که مردم در استفاده از حمل ونقل هوایی دودل شده‌اند که حتی اگر هواپیماهای نو و خلبان‌های با تجربه 30 هزار ساعت کارکرد هم بیاوریم باز هم مردم دودل هستند.

بهبهانی با تاکید بر ایجاد آرامش در جو جامعه برای استفاده از ناوگان هوایی تصریح کرد: ما در جهت افزایش ایمنی و نوسازی ناوگان حرکت می‌کنیم و رسانه‌ها باید در جامعه اعتماد‌سازی کنند. اما هنوز به قول‌تان وفا نکرده‌اید.

وزیر راه و ترابری یکی از برنامه‌ها را کاهش حجم جابه‌جایی و افزایش سلامت و ایمنی پروازها عنوان کرد و افزود: حجم جابه جایی مسافران مهم نیست بلکه سلامت و ایمنی در صنعت هوانوردی حرف اول را می‌زند. باید به سمتی حرکت کنیم که هنگامی که هواپیماها خراب می‌شوند منتظر تعمیر آن نمانیم بلکه باید بلافاصله با هواپیمای دیگر مسافران را جابه‌جا کنیم. وی در بخش دیگر سخنان خود به طرح شکل‌گیری فرودگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: خاطرم هست که سال 64 مهندس شیرازیان، مسئول سنگ‌زنی این فرودگاه شد و قرار بود پس از متروی تهران این فرودگاه نیز اجرایی شود و در آن زمان بر روی تمام موارد مدنظر در فرودگاه حتی در مورد لامپ‌ها و نقشه پنجره‌ها نیز مطالعات جامعی شده بود.

وزیر راه و ترابری افزود: مدل طراحی‌شده برای این فرودگاه در ابتدا به صورت هشت ضلعی بود که پنج مرتبه این هشت ضلعی‌ها تکرار می‌شدند و هر کدام از این هشت‌ضعلی‌ها مخصوص یکی از پرواز‌های خارجی، داخلی، حجاج و ... بود. وی با بیان اینکه در طرح اولیه قرار بود در زیر این فرودگاه سه طبقه پارکینگ و مترو ساخته شود، اظهار داشت: این طرح اولیه‌ای بود که پس از مطالعات گسترده چند شرکت ایرانی با جوینت فرانسوی به صورت دیگر این طرح تغییر داده شد، به گونه‌ای که‌ هم‌اکنون این فرودگاه قرار است در چهار فاز به بهره‌برداری برسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =