لوازمه مه پاش مناسب را از کجا می‌تواند خریداری کرد؟

مه پاش به عنوان یک سیستم خنک کننده و مرطوب کننده محیط می‌تواند نقش بسیار زیادی در ایجاد یک محیط عاری از خشکی داشته باشد. مه پاش‌ها انواع مختلفی داشته و هر کدام از آن‌ها کاربردهای خاص خود را دارند. از طرفی دیگر لوازم مه پاش با توجه به نوع آن ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل لازم است که در تهیه لوازم مه پاش نهایت دقت را به خرج داده و در صورت لزوم با یک فرد یا شرکت متخصص مشورت کنید.

 در این نوشته به بررسی انواع مه پاش پرداخته و لوازم آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

مه پاش چیست؟

مه پاش دستگاه یا سیستمی است که آب را به صورت قطرات بسیار ریز درآورده و آن را به کمک یک موتور یا نیروی خود، آب به محیط می‌پاشد. با این کار حسی شبیه شرایط مه برای افراد ایجاد شده و می‌تواند رطوبت محیط را تامین کند. علاوه بر تامین رطوبت، این سیستم‌ها می‌توانند دمای محیط را هم تا حد قابل قبولی کنترل کرده و همچنین می‌توانند از تولید گرد و غبار و بوی نامطبوع در محیط جلوگیری کنند. با استفاده از برخی از لوازم مه پاش مانند تایمر آبیاری اوربیت می‌توان یک سیستم خودکار برای روشن و خاموش کردن مه پاش ساخت تا کنترل آن راحت‌تر بوده و نیروی انسانی کمتری به کار گرفته شود.

انواع مه پاش

مه پاش‌ها را بر اساس کاربرد و میزان فشاری که برای پاشش آب تولید می‌کند، دسته بندی می‌کنند.

انوع مه پاش بر اساس کاربرد

  • مه پاش خانگیمه پاش‌های خانگی بیشتر در محیط‌های کوچک مانند خانه، کافه‌ها، رستوران‌ها و فضاهای اداری کاربرد دارند. لوازم مه پاش خانگی معمولا کوچک بوده و به راحتی نصب خواهد شد.
  • مه پاش صنعتیهمانطور که از اسمش پیدا است مه پاش صنعتی بیشتر در فضاهای بزرگ و صنعتی مانند گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و مجتمع‌ تجاری‌ها به کار گرفته می‌شود. برای نصب لوازم مه پاش صنعتی باید از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

انواع مه پاش بر اساس میزان فشار تولید شده

  • مه پاش کم فشارمه پاش‌های کم فشار معمولا به پمپ یا لوازم خاصی نیاز ندارند؛ چرا که فشار آب شهری برای پمپاژ آپ توسط این مه پاش‌ها کافی است. اندازه ذرات مه پاش کم فشار بین 50 تا 60 میکرون است و ممکن است زمین را خیس کنند.
  • مه پاش تحت فشارمه پاش‌های تحت فشار در محیط‌های بزرگ به کار گرفته می‌شوند و می‌توانند آب را با فشار بیشتری به بیرون پرتاب کنند. قُطر قطرات آب در این مه پاش‌ها بسیار پایین بوده و حدود 3 ال 5 میکرون قطر دارند. اندازه قطرات در این حالت به حدی کوچک است که معمولا قبل از رسیدن به زمین تبخیر می‌شوند. برای راه اندازی چنین سیستمی به لوازم مه پاش ویژه‌ای نیاز دارید.

همچنین مه پاش‌ها با توجه به محیط مورد استفاده به دو دسته تقسیم می‌شوند. در نظر داشته باشید که برخی از مه پاش‌ها در فضای باز به کار گرفته می‌شوند، مانند مه پاش مورد استفاده برای آبیاری فضای سبز. در حالیکه برخی دیگر در فضاهای بسته به کار گرفته می‌شوند، مانند مه پاش مورد استفاده در مرغداری‌ها.

لوازم مورد نیاز برای راه اندازی سیستم مه پاش

لوازمه مه پاش مناسب را از کجا می‌تواند خریداری کرد؟

اگر قصد دارید یک سیستم مه پاش برای خانه، رستوران یا کارگاه خود راه اندازی کنید لازم است موارد زیر را تهیه کنید:

  • مخزن؛
  • فیلتر؛
  • تایمر آبیاری؛
  • پمپ فشار قوی؛
  • شیلنگ؛
  • سیستم کنترلی؛
  • پایه‌های نازل؛
  • نازل‌های مه پاش.

برخی از این لوازم در همه سیستم‌های مه پاش ضروری نمی‌باشد. برای مثال پمپ فشار قوی و مخزن در سیستم‌های پاشش با فشار کم، ضروری نیستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را حذف کرد.  

اهمیت آبیاری منظم

در محیط‌های گلخانه‌ای یا باغچه‌های خانه که از مه پاش برای آبیاری استفاده می‌کنند، استفاده از لوازم تنظیم کننده تعداد و میزان آبیاری بسیار کمک کننده خواهد بود و باعث می‌شود که آبیاری به طور منظم انجام شود. در نظر داشته باشید که آبیاری کم یا زیاد گیاهان ممکن است به آن‌ها آسیب برساند. برای حل این مشکل استفاده از تایمر آبیاری اوربیت یا کنترلر آبیاری هانتر بسیار کمک کننده خواهد بود.

تایمر آبیاری اوربیت

تایمر آبیاری اوربیت یکی از لوازم مه پاش است که برای آبیاری بسیار مفید است. مخصوصا زمانی که به مسافرت می‌روید می‌توانید با تنظیم کردن تایمر آبیاری مطمئن باشید که گیاهان شما به اندازه کافی آبیاری خواهند شد. در نظر داشته باشید که تایمرهای اوربیت در انواع مختلفی تولید می‌شوند و ممکن است یک خروجی یا دو خروجی داشته باشند. تایمر آبیاری اوربیت معمولا با استفاده از باتری قلمی کار کرده و مستقیما به شیر آب یا شیر مخزن مه پاش متصل می‌شود. با داشتن صفحه نمایش دیجیتال این دستگاه‌ها برای کنترل فرایند آبیاری بسیار مناسب هستند.

کنترلر آبیاری هانتر

یکی دیگر از ابزارهایی که به کمک آن می‌توانید میزان و زمان آبیاری را تنظیم کنید، کنترلر آبیاری هانتر است. ضد آب بودن، این محصول را از سایر محصولات تنظیم آبیاری متمایز کرده است. کنترلر آبیاری هانتر در انواع مختلفی به بازار عرضه شده است. این محصولات با ریموت کنترل‌های هانتر همگام بوده و می‌توانید از فاصله 300 متری برنامه‌های آبیاری را تغیبر دهید. از این کنترلر می‌توانید در خروجی شیرهای آب یا مخزن‌ها استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کنترلرهای هانتر این است که به راحتی می‌توانید چند برنامه آبیاری جداگانه تعیین کنید. به کمک این روش‌ می‌توانید برای گیاهان مختلف برنامه آبیاری جداگانه تعریف کنید. استفاده از کنترلر آبیاری هانتر برای افرادی که محصولات و گیاهان مختلفی دارند که نیازهای آبی آن‌ها با هم متفاوت است، بسیار مفید خواهد بود. 

لوازمه مه پاش مناسب را از کجا می‌تواند خریداری کرد؟

خرید لوازم مه پاش از آب نیرو

چنانچه به لوازم مه پاش نیاز دارید به راحتی‌ می‌توانید تمامی محصولات مورد نیاز خود را از آب نیرو تهیه کنید. تنوع بالای محصولات در کنار کیفیت باعث شده است که آب نیرو به یک فروشگاه منحصر به فرد تجهیزات مه پاش تبدیل شود. تنوع محصولات دست شما را برای ساختن سیستم مه پاش مورد نیاز خود باز گذاشته است. برای نمونه در بخش کنترل‌های آبیاری می‌توانید از محصولات اوربیت یا هانتر، محصول مورد نظر خودر را انتخاب کنید. در ضمن می‌توانید برای دریافت مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید تا شما را در انتخاب سیستم مه پاش مناسب راهنمایی کنند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1489633