۱۰ نفر
۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
تشکر از آقای رئیس جمهور برای اصلاح ساختار مدیریت کرونا

بالاخره بعد از یک سال نوشتن درباره ضعف های سیستم مدیریت کرونا و عملا استغاثه، یکی دیگر از بندهای مهم ساختار پیشنهادی توسط ریاست محترم جمهور اصلاح شد، الحمد الله.

در آخرین یادداشتم نوشتم که ان شا الله در سالگرد اعلام کرونا چقدر خوب می شود اگر برنامه ها بازنگری شوند! این هم برای آنان که مدام به بنده بعد از هر یادداشت پیام دادند که کو گوش شنوا !
چرا خودت را آزار می دهی؟
فکر می کنم اگر انسان درباره مطلبی که می گوید صداقت و مداومت داشته باشد و از بهترین علم روز دنیا برای بیان مطلب خود استفاده کند و مهمتر از همه آن را برای رضای خداوند و اصلاح امور دنیای خلق الله بکار بگیرد، ایده خود راه خودش را پیدا و در آخر به مقصد می رسد.
دو روز پیش در خبرها دیدم:
رییس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: شورایعالی امنیت ملی تصویب کرد که برای مقابله با کرونا شورایی تشکیل شود که مصوباتش در حکم مصوبات شورایعالی امنیت ملی باشد و لازم‌الاجراست.

 این یکی از خواسته های حقیر در این امر بود؛ بله مدتی طول کشید ولی الحمدالله محقق شد. یادداشت تهران و تبعیت از مصوبات کمیته ملی کرونا  را بخوانید

تشکر از آقای رئیس جمهور برای اصلاح ساختار مدیریت کرونا

شکل-١ ساختار پیشنهادی، ناطقی الهی- وبلاگ خبرانلاین، ٢٥ فروردین ٩٩

بقیه خواسته ها هم کم و بیش لابلای این دوران اصلاح شده است. از جمله: توقف گند زدایی خیابان ها و اماکن، تشکیل قرارگاه عملیاتی، محله محور شدن اقدامات که البته هنوز کافی نیست، دنبال کردن ناقلان به صورت الکترونیکی و ...
امیدوارم دو  تغییر ساختاری دیگر هم هر چه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد؛ اول: بازنگری جایگاه وزارت بهداشت و درمان در ساختار مدیریتی فعلی مدیریت بحران کرونا و دوم: استقلال نظامند کلان شهر ها در داخل تشکیلات مدیریت کرونا ؟

تشکر از آقای رئیس جمهور برای اصلاح ساختار مدیریت کرونا

شکل-٢ ساختار پیشنهادی برای تهران و ابر شهرها، ناطقی الهی- وبلاگ خبرانلاین

شک ندارم اگر همین دو مولفه هم بازنگری شود به جای جهش های متوالی ویروس،  کشور جهشی بالاتر را در نظام کلان مدیریت بحران بیماری کوید -١٩ خواهد داشت که با کمک خداوند شاید بشود به کنترل معنادار بیماری از  هر حیث امیدوار شد.

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1489742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 2
    احسنت
  • ح ر IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 1
    کاش کمی درباره دلایل و منظورشان از بازنگری جایگاه وزارت بهداشت در ساختار و استقلال نظامند کلان شهرها در داخل تشکیلات مدیریت کرونا می گفتند
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    با چارتی که استاد رسم کردند و با این راه حل های ناب ایشون ، کرونا عمرٱ جرأت کنه پاشو بزاره ایران ... البته باید به بخش شیرین ماجرا هم توجه بشه و اون چیزی نیست جز قدردانی شایسته و بایسته از استاد بخاطر زحمت های طاقت فرسا ی ایشون در این زمینه ،با رقم های بالای صد میلیارد، و جایزه نوبل رو هم بدن به ایشان ، البته ایشون بهیچ وجه چشم‌داشت مادی ندارن ، باورکنید..
  • DE ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    آفتابه لگن هفت دست ، شام و نهار هیچی ! این ساختارهای درخشان تابحال به کجا راه برده اند ؟؟ باید واکسن بخرند و پزشکان و ویروس شناسان متخصص ( داریم ؟؟ ) مستقل و غیر وابسته به دستگاه ، بحران کرونا را مدیریت کنند . مدیریت کرونا حتی برای شماهم ممنوع استادنمونه در سازه مهندسی !!