عوارض عجیب زیاده روی در مصرف شیر/ با 6 مشکل مهم آشنا شوید

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دانشمندان می‌گویند زیاده روی در مصرف شیر می‌تواند سلامت بدن را به مخاطره بیاندازد.

 به نقل از ایت دیس، تاکید بر استفاده از شیر همواره یکی از توصیه‌های پزشکان و متخصصان تغذیه بوده است. با این حال، باید بدانید در کنار خواص بی نظیر شیر برای بدن، تحقیقات نشان داده است زیاده روی در مصرف آن می‌تواند سلامت بدن را به مخاطره بیاندازد.

از عوارض زیاده روی در مصرف شیر می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- ایجاد حس تنبلی در بدن

نوشیدن یک لیوان شیر می‌تواند مقداری کالری، چربی و ویتامین‌های مختلف را به بدن شما برساند، اما انتظار نداشته باشید مصرف آن باعث افزایش انرژی در دسترس بدن شود. یکی از تاثیر نامناسب شیر در بدن این است که مصرف آن می‌تواند به اندازه شکلات و یا شکر باعث افزایش سطح گلوکز خون شود. این امر به جای آنکه منجر به افزایش انرژی شود، می‌تواند باعث کاهش تدریجی آن در بدن شود.

۲- شکستگی مداوم استخوان‌ها

گرچه مصرف شیر بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان است، اما تحقیقات دانشمندان نشان داده است زیاده روی در مصرف شیر می‌تواند نتایج معکوسی داشته باشد و منجر به تُردی استخوان و افزایش خطر شکستگی آن شود.

نتایج یک تحقیق که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت نشان داد زیاده روی در مصرف شیر (بیش از ۳ لیوان در روز) می‌تواند باعث افزایش خطر شکستگی استخوان در زنان شود.

۳- جوش زدن

این شایعه که مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند باعث جوش زدن در صورت شود صحت دارد. تحقیقات نشان داده است افزایش مصرف لبنیات و شیر با بروز آکنه و اگزمای پوستی شدید در ارتباط است. در واقع محصولات لبنی باعث زیاده روی در تولید مخاط در بدن می‌شوند که در نتیجه آن سطح چربی پوست به ویژه در صورت افزایش می‌یابد که همین امر منجر به جوش زدن خواهد شد.

شیر

۴- مشکلات قلبی

پزشکان همواره تاکید دارند اگر خواهان سلامت قلب خود هستید باید در مصرف لبنیات و شیر اعتدال را رعایت کنید. زیاده روی در مصرف لبنیات می‌تواند منجر به گرفتگی عروق شود. همچین شیر دارای کلسترول است که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد.

تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ در آمریکا انجام شد نشان می‌دهد جایگزین کردن تنها ۵ درصد از لبنیات چربی که افراد در طول روز مصرف می‌کنند با سبزیجات یا مواد غذایی حاوی اسید چرب اشباع نشده می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

از دیگر مضرات زیاده روی در مصرف شیر می‌توان به مقاومت در برابر انسولین و بروز مشکلات گوارشی اشاره کرد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =