۰ نفر
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
راهنمای انتخاب و خرید رادیاتور پنلی

امروزه گرمایش محیط به کمک وسیله ای ساخته شده از فلز، به نام رادیاتور که توسط گردش آب گرم یا بخار آب، گرم شده و انرژی گرمایی خود را به محیط اطراف منتقل می کند، تامین می شود. رادیاتورها از نظر ایمنی، امنیت بالایی داشته و بدون ایجاد خطرات جانی در نظر گرفته می شوند.

معرفی انواع رادیاتور

بطور کلی رادیاتورها در انواع و مدل های مختلفی در بازار موجود می باشند که مهمترین آنها شامل رادیاتور پنلی، رادیاتور پره ای، رادیاتور قرنیزی و رادیاتور شیشه ای می باشد.

رادیاتور پنلی چیست؟

نوعی رادیاتور است که جنس آن از فلز بوده و سطح خارجی بدنه به صورت صاف و مسطح می باشد. این نوع رادیاتورها برای آن که بتوانند باعث انتقال انرژی گرمایی به محیط اطراف خود شوند، از دو روش که شامل جریان همرفتی و تشعشع انرژی می باشد، استفاده می‌کنند.

این نوع رادیاتورها شامل سه نوع تک پنلی - تک کانوکتور، دو پنلی - تک کانوکتور و دو پنلی - دو کانوکتور می باشند. انتخاب هر یک از این نوع رادیاتورها با توجه به متراژ فضایی که در آن قرار می گیرد انجام می شود.

برای آن که رادیاتورهای پنلی در برابر خوردگی و خراش مقاومت زیادی داشته باشند، توسط پلی استر لایه خارجی آن ها پوشش داده می شود.

نحوه عملکرد رادیاتورهای پنلی چگونه است؟

رادیاتورهای پنلی برای گرم کردن محیط ابتدا توسط آب گرم پر شده و گرما را به محیط انتقال می‌دهند و باعث گرم شدن محیط می گردند.

مزایای استفاده از رادیاتورهای پنلی

- این رادیاتورها به دلیل جنس بدنه که از فولاد می باشد، دارای مقاومت بالایی هستند.
- هنگامی که رادیاتورهای پنلی با پکیج دیواری استفاده می شوند دچار هواگیری نمی شوند.
- به دلیل اینکه تمام لوازم جانبی رادیاتورهای پنلی در کارتن آن موجود می باشد، نیاز به خرید لوازم جانبی وجود ندارد.
- این گونه رادیاتورها دارای ظاهری زیبا بوده و با انواع دکوراسیون های مدرن هماهنگ هستند.
- رادیاتورهای پنلی نسبت به رادیاتورهای پره ای از قیمت مناسب تری برخوردار می باشند.
- یکی دیگر از ویژگی‌های اینگونه رادیاتورها دارا بودن گارانتی تعویض ۱۲ تا ۱۵ ساله می باشد.
- این نوع رادیاتورها از جنس فولاد می باشند و با توجه به گرمایشی که به محیط انتقال می دهند  نسبت به رادیاتورهای پره آلومینیومی که همان ضریب حرارتی را دارند، ارزان تر هستند.
- حجم آبگیری این نوع رادیاتورها پایین بوده و با انواع پکیج ها سازگار هستند.

نحوه انتخاب و محاسبه رادیاتور پنلی

با توجه به مساحت و بزرگی فضایی که باید توسط رادیاتور گرم شود، تعداد رادیاتور محاسبه می شود.

ظرفیت رادیاتورهای پنلی عددی به ازای هر متر مربع از طول رادیاتور می باشد. بنابراین در هنگام انتخاب رادیاتور پنلی باید ظرفیت حرارتی آن را به ازای هر مترمربع بدانید. در صورتی که موفق نشده اید رادیاتوری که مورد نظر خود است را انتخاب کنید، باید ظرفیت آن را به طور تقریبی ۱۸۰۰ وات به ازای هر متر مربع در نظر بگیرید.

برای به دست آوردن طول رادیاتور مساحت فضایی که رادیاتور باید آنجا را گرم کند را در صورتی که در منطقه ای با آب و هوای معتدل واقع هستید در عدد ۱۴۰ و اگر در منطقه ای با آب و هوای سرد ساکن هستید در ۱۶۰ ضرب کنید و عدد بدست آمده را بر ظرفیت حرارتی رادیاتور تقسیم کنید تا بتوانید طول رادیاتور بر حسب متر را به دست آورید.

برای خرید رادیاتور به کجا مراجعه کنیم؟

رادیاتور های پنلی مختلفی در بازار موجود است. اما  برخورداری از مزایای گارانتی و خدمات پس از فروش لازم است برای خرید به نمایندگی های فروش و فروشگاه های معتبر که در همه شهرها در دسترس هستند، مراجعه کرده و از فروشندگان متفرقه و ناشناس پرهیز کنید.

چنانچه ساکن استان البرز هستید، خرید انواع رادیاتور و پکیج ایساتیس در کرج و یا خرید محصولات ایران رادیاتور در کرج با امکان ارسال و نصب در سراسر استان امکان پذیر است. هنگام سرویس و نیاز به تعمیرکار پکیج در کرج نیز، همین مراکز مجاز فروش، خدمات لازم را به مشتریان ارائه می کنند.


منبع : تاسیسات مرکزی ایران

www. tmilotfi.ir

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492450