۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰

با حکم ابراهیم داروغه‌زاده دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، داوران بخش ویدیویی این رویداد هنری منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، عبدالحسن برزیده، مجید جوزانی، محمد تخشید، مسعود رایگان، فرهاد توحیدی و جهانگیر کوثری بهترین‌های بخش ویدیویی چهارمین جشنواره فیلم شهر را انتخاب می‌کنند.

جهانگیر کوثری کارگردان و تهیه‌کننده سینما، دانش‌آموخته رشته کارگردانی سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک است. او فعالیت در سینمای حرفه‌ای را از سال ۱۳۵۰ با دستیار کارگردانی در فیلم سینمایی «سراب» آغاز کرد و فیلم‌های کوتاه و مستند «رهایی»، «شکوفه ناز و درخت کهن»، «شب‌پا»، «پهلوان نه قهرمان»، «دوباره به راه می‌افتیم» و «طبیعت زیبای ایران» را تولید کرد.

کوثری در فیلم‌های سینمایی «گل‌های داوودی»، «خط پایان» و «پول خارجی» به عنوان مدیر تولید و در «نرگس»، «عیالوار»، «روسری آبی»، «عشق فیلم»، «نیمه پنهان» و «طلای سرخ» به عنوان مجری طرح و مدیرتولید حضور داشته ‌است. این سینماگر همچنین فیلم‌های «نرگس»، «بانوی اردیبهشت»، «دو زن»، «زیر پوست شهر»، «دختران خورشید»، «روزگار ما»، «یک شب»، «به آهستگی»، «عصر جمعه»، «نسل جادویی» و «خون‌بازی» را در مقام تهیه‌کننده در کارنامه دارد.

فرهاد توحیدی فیلمنامه‌نویس و رئیس هیئت مدیره کنونی خانه سینما، دانش آموخته رشته ادبیات دراماتیک از دانشکده هنرهای دراماتیک است. او از اوایل سال‌های 60 به طور حرفه‌ای نگارش فیلمنامه در سینما و تلویزیون را آغاز کرد‌.

«مرد عوضی»، «مربای شیرین»، «دنیا»، «گاهی به آسمان نگاه کن»، «توکیو بدون توقف»، «مجردها»، «پرونده هاوانا»، «پاداش سکوت»، «بی‌وفا»، «هفت و پنج دقیقه» و... از جمله آثاری است که توحیدی نگارش فیلمنامه آن را برعهده داشته است.

عبدالحسن برزیده مدیر اسبق انجمن سینمای دفاع مقدس کارگردانی آثاری همچون «پرواز خاموش»، «دکل» و اپیزود دوم «شوخی‌های خدا» را به همراه تولیدات تلویزیونی در کارنامه خود دارد.

همچنین مجید جوزانی که مدیر عامل خانه هنرمندان ایران است، سابقه بازیگری در مجموعه‌‌های تلویزیونی «هتل»، «در چشم باد» و فیلم سینمایی «تهران، طهران» را در کارنامه هنری خود دارد.

مسعود رایگان بازیگر سینما و تلویزیون دارای مدرک کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است. او چند سالی در اروپا به بازیگری پرداخت، اما در سال 1380 به ایران بازگشت. رایگان برای بازی در فیلم سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» جایزه جشن خانه سینما را از آن خود کرد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر بود.

«دست‌های خالی»، «گوشواره»، «سنتوری»، «زادبوم»، «دوزخ، برزخ، بهشت»، «پرسه در مه»، «جرم»، «گلچهره» و... از آثاری است که رایگان در آن ها ایفای نقش کرده است.

محمودرضا تخشید تهیه‌کننده سینما و تلویزیون و در حال حاضر مدیرگروه فیلم و سریال شبکه سه سیماست.

از میان 124 اثر متقاضی حضور در بخش ویدیویی جشنواره فیلم شهر، 23 اثر در گردونه داوری نهایی این بخش  قرار دارند.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با رویکرد «شهری انسانی برای انسان شهری» 18تا 31 اردیبهشت‌ماه در تهران و گیلان برگزار می‌شود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =