تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در نوروز ۱۴۰۰

مدیرکل دامپزشکی استان از تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کهگیلویه و بویراحمد؛ اداره کل دامپزشکی استان ، دکتر عبداله بهمنش ، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اعلام این خبر افزود: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان از ۲۵ اسفند سالجاری طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی آغاز  و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح بهداشتی، تضمین سلامت و امنیت غذایی و فرآورده‌های خام دامی و رفاه حال شهروندان عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی  در سطح استان در دو شیفت کاری صبح و عصر با انجام بازدیدهای سرزده خود بر این مراکز نظارت دقیق می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد مراکزی که تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی قرار دارند را کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری مواد پروتئینی، مراکز عرضه ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، هتل‌ها، کبابی‌ها، چلوکبابی ها،قصابی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی و سایر اماکن فرآورده های دامی برشمرد  و افزود : در اجرای این طرح از توان همکاران دانشگاه علوم پزشکی ، تعزیرات حکومتی و ... نیز استفاده خواهد شد.

دکتر بهمنش  از شهروندان خواست مواد پروتئینی خام دامی را از مراکز مجاز تحت نظارت بهداشتی خریداری و در هنگام خرید ضمن استفاده از محصولات بسته بندی شده، به تاریخ تولید و انقضای آن و همچنین لوگوی دامپزشکی بر محصول توجه داشته باشند  و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش نمایند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1495228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =