با نشان دادن فساد و خیانت در فضای مجازی ایجاد یاس و ناامیدی می کنند

ایرنا نوشت: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش‌های دشمن برای از بین بردن زنجیره تواصی میان مردم گفت: وقتی مردم دلسرد شده و امیدی به آینده نداشته باشند، طبیعتا بحث تواصی هم منتفی خواهد شد. در واقع اگر یاس و ناامیدی در جامعه‌ای حاکم شود، آن جامعه رو به انحطاط خواهد رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری، با یادآوری دو عنصر صبر و بصیرت در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: فرمایش رهبر انقلاب برگرفته از کلام حضرت علی است که فرمودند این پرچم را جز  کسانی که اهل صبر و بصیرت هستند نمی‌توانند حمل کنند.

 وی اضافه کرد: برای شناخت دشمن و ترفندها و نیرنگ‌ها و فریب نخوردن از آنها، نیاز به بصیرت و برای به زانو درآوردن دشمن نیاز به صبر و استقامت هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر جبهه حق این دو عنصر را نداشته باشد یعنی راه‌های مقابله با دشمن را نداند و با ترفندهایش ناآشنا بوده و بصیرت، تحمل و استقامت هم نداشته باشد، توان مقابله با این ترفندها را نخواهد داشت.

وی با اشاره به گسترش فضای مجازی و افزایش اقبال جوانان به شبکه‌های اجتماعی بر لزوم استفاده از این ظرفیت برای روشنگری تاکید کرد و گفت: فضای مجازی در عین اینکه وسیله و ابزاری برای انتقال مطالب مفید است، اگر به‌درستی مدیریت نشود، می‌تواند ابزاری مضر و خطرناک و به تعبیر رهبری  یک قتلگاه برای جوانان باشد برای همین این فضا باید به درستی مدیریت شود.

مجتهدشبستری گفت: اگر مدیریت این فضا، دست جوانانی قرار گیرد که انگیزه دینی و تواصی به صبر و بصیرت دارند، آنها می‌توانند در جامعه امیدآفرینی کرده، واقعیت‌ها و پیشرفت‌های جبهه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را نشان دهند.

با نشان دادن فساد و خیانت در فضای مجازی ایجاد یاس و ناامیدی می کنند

وی با اشاره به نشان دادن برخی اخبار در فضای مجازی از فساد و خیانت در کشور گفت: بعضا مشاهده می‌کنیم که در فضای مجازی با نشان دادن اینکه چه فسادها و خیانت‌هایی صورت گرفته ایجاد یاس و ناامیدی می‌کنند. البته ممکن است یک مورد از این موارد هم اتفاق افتاده و درست باشد ولی در موارد متعددی، حق و باطل را ممزوج می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کسی که اطلاعات کافی ندارد با مشاهده عکس‌ها، فیلم‌ها و مطالب در فضای مجازی گمان می‌کند که فسادهای فراوانی در کشور صورت گرفته و حتی یک انسان شایسته و صالح در نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد. حال اینکه واقعیت اینطور نیست

مجتهدشبستری افزود: ممکن است افراد فاسدی هم وجود داشته باشند، اما در عین حال افراد بسیار شایسته و صالحی هم در کشور مشغول خدمت هستند و این واقعیت باید برای نسل جوان تببین شود و ببینند که اگر ما ریزش‌هایی داشتیم رویش‌هایی هم داریم.

مجتهدشبستری با اشاره به اهداف و تلاش‌های دشمن برای از بین بردن زنجیره تواصی میان مردم اظهار کرد: وقتی مردم دلسرد شده و امیدی به آینده نداشته باشند، طبیعتا بحث تواصی هم منتفی خواهد شد؛ موضوعی که می‌تواند تواصی را در جامعه زنده کند امیدآفرینی است؛ اگر یاس و ناامیدی در جامعه‌ای حاکم شود، آن جامعه رو به سقوط و انحطاط خواهد رفت.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال گسترداندن یاس و ناامیدی در کشور است، گفت: اگر ما بتوانیم معروف بزرگ تواصی را انجام داده و مردم را نسبت به آینده روشن و درخشان، مطمئن و از حیله‌ها و تزویرهای دشمن آگاه و به صبر و استقامت دعوت کنیم، نقشه دشمن شکست خواهد خورد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1496684

برچسب‌ها