سید علی صالحی که آخرین مجموعه شعرهایش در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود، گفت: برای خلاقیت خود منتظر هیچ رخصت و مجوزی نمی‌مانم. اگر مجوز دادند که دادند، ندادند ... راه همان است که بود: امید، کار، آفرینش، زندگی ...!

ایسنا نوشت: سیدعلی صالحی امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور ندارد اما آخرین مجموعه‌های شعر این شاعر در نمایشگاه عرضه می‌شود. وی گفت: امسال در نمایشگاه کتاب نیستم، در غرفه هیچ ناشری دیده نخواهم شد، بیمارم و تحمل هر فضایی برایم ممکن نیست. سال پیش اواسط اردیبهشت‌ماه بعد از آن‌که از نمایشگاه کتاب به خانه بازگشتم، دچار اولین سکته سنگین شدم و تا امروز از مکافات آن رها نشده‌ام.

وی عنوان کرد: اما آخرین دفترهای شعرم را مؤسسه انتشاراتی نگاه در نمایشگاه عرضه خواهد کرد: چاپ‌ مجدد «مجموعه اشعار دوجلدی»، «سمفونی سپیده‌دم»، «انیس آخر همین هفته می‌آید» و «ما نباید بمیریم، رؤیاها بی‌مادر می‌شوند». دفتر آخر در سه‌هزار نسخه حدود 40 روز مانده به نوروز 90 در بازار کتاب عرضه شد و به گفته‌ ناشر، با وجود فصل و بازار راکد کتاب، فروش این مجموعه خارق‌العاده بوده است و به زودی و مجددا در سه‌هزار نسخه تجدید چاپ خواهد شد.

همچنین «گزینه‌ شعر صالحی» توسط انتشارات مروارید به چاپ پنجم می‌رسد. مجموعه بازسرایی «منم کوروش، شهریار روشنایی‌ها» هم از سوی نشر ابتکار نو چاپ چهارم شده و آخرین مراحل صحافی را طی می‌کند.

سیدعلی صالحی همچنین درباره‌ کارهای در دست انجامش گفت: مسئولین دایره‌ کتاب و نظارت در وزارت ارشاد به من جواب ندهند؛ فقط به مردم پاسخ بدهند که چرا دفتر شعر «رد پای برف، تا بلوغ کامل گل سرخ» را در سکوتی عجیب فراموش کرده‌اند؟ چهارمین سال است که این دفتر در وزارتخانه چشم به راه مجوز است. دو سال پیش گفتند این مجموعه‌ شعر گم شده است، انتشارات نگاه نسخه‌ دیگری ارائه کرد؛ اما انگار نه انگار.

وی افزود: تازه‌ترین شعرهایم با عنوان «زیارت‌نامه مرغ سحر و همخوانی دختران خردادماه» حدود هفت ماه پیش از سوی مؤسسه‌ انتشاراتی چشمه به دایره‌ مربوطه در وزارت ارشاد سپرده شده است. تا بعد ...! البته من برای خلاقیت خود منتظر هیچ رخصت و مجوزی نمی‌مانم. اگر مجوز دادند که دادند، ندادند ... راه همان است که بود: امید، کار، آفرینش، زندگی ...! این روزها نیز در حال پاک‌نویس تازه‌ترین شعرهایم هستم.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =