مدیرعامل مترو تهران: ۴ ایستگاه جدید ابتدای امسال افتتاح می‌شود

مهر نوشت: مدیرعامل شرکت مترو تهران، از افتتاح ۴ ایستگاه باقرخان در خط ۷، ایستگاه اقدسیه در خط ۳ و ایستگاه مرزداران و شهرک آزمایش در خط ۶ خبر داد.

علی امام، با اشاره به اینکه ۴ ایستگاه مترو ابتدای امسال (۱۴۰۰) در خطوط مختلف مترو باقرخان در خط ۷، ایستگاه اقدسیه در خط ۳ و ایستگاه مرزداران و شهرک آزمایش در خط ۶ افتتاح خواهد شد، گفت: افتتاح این ایستگاه‌ها از برنامه‌های سال گذشته مترو بوده است اما چون پول اوراق مشارکت برای تکمیل به موقع نرسید، این افتتاحیه به سال جدید کشیده شد.

وی یادآور شد: هنوز اوراق مشارکت سال ۹۹ که چیزی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است به طور کامل آزاد سازی نشده است.

مدیرعامل مترو تهران درباره تأمین سهم اوراق مشارکت سال ۹۹ شهرداری و تضمین آن توضیح داد: نامه تضمین ۵۰ درصدی سهم شهرداری از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ این اوراق ۸۵۰ هزار میلیارد تومان است. اظهار داشت: ما هر ساله ما برای جذب پول اوراق مشارکت، به دلیل بدهی‌های سنگین پیشین شهرداری دچار مشکل می‌شویم.
امام تاکید کرد: سیستم بانکی اغلب راغب به مشارکت در این زمینه نیست، و اگر بانکی هم وارد شود، بانک مرکزی عاملیت آن را نمی‌پذیرد.

مدیرعامل مترو تهران گفت: برای حل مشکل تضمین معاون اول رئیس جمهور ورود پیدا کرده است و قول داده است این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: اگر مجوز اوراق مشارکت سال ۹۹ را به سرعت بگیریم می‌توانیم امیدوار باشیم پروژه‌ها سرعت بیشتری پیدا کند.

امام با بیان این نکته که برای تکمیل خط ۷ مترو تهران ۷ ایستگاه باقی مانده است، افزود: تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی به دلیل مشکلات تملیکی باقی مانده و به جز این ایستگاه پایانه‌ای هم محسوب می‌شود، پرونده ۶ ایستگاه دیگر در پایان امسال بسته شد.

مدیرعامل مترو تهران از توسعه بخش غربی خط ۴ خبر داد و گفت: تا اردیبهشت ۱۴۰۰ کلنگ آن زمین می‌خورد.

وی ادامه داد: با توسعه این محدود که از ایستگاه کلاهدوز تا دانشگاه آزاد واحد تهران شمال خواهد بود، بخشی از گره حمل و نقلی تهران باز می‌شود.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1497219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =