جهانپور: ادعای واکسیناسیون با واکسن کوبایی زاییده اذهان بیمار و مغرض است

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در ایران فعلا فقط با واکسن های اسپوتنیک، کوواکسین و سینوفارم انجام می شود و ادعای واکسیناسیون با واکسن مشترک ایران و کوبا کذب محض است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کیانوش جهانپور روز جمعه در توییتر نوشت: واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در ایران فعلا با واکسن های اسپوتنیک وی روسیه، کوواکسین هند و سینوفارم چین انجام می‌شود و به زودی واکسن آسترازنکا ( خرید از کره جنوبی) نیز به این جمع خواهد پیوست. ادعای واکسیناسیون ( برخی گروهها از جمله پاکبان ها) با واکسن مشترک کوبا و پاستور، کذب محض بوده و زاییده اذهان بیمار و مغرض است.

وی همچنین نوشت: واکسیناسیون ۳۰ هزار پاکبان در ایران مورد توجه کاربران لبنانی نیز قرار گرفته است. آنها می‌گویند: در کشور ما( لبنان) هم اول نمایندگان و وزرا واکسن زدند.

جهانپور ۲۱ اسفند سال ۹۹ اعلام کرده بود: محموله ۱۰۰ هزار دوزی واکسن Soberana_۰۲  برای انجام فاز سه مطالعه بالینی مولتی سنتریک مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه FinlayInstituto کوبا وارد کشور شده است.

به گفته وی، مطالعه بالینی فاز ۱ و ۲ این واکسن تحت نظارت و اشراف انستیتو پاستور ایران در هاوانا با موفقیت انجام شده و با توجه به نتایج مطلوب فازهای ۱ و ۲، طبق تفاهم قبلی و در ادامه همکاری های قبلی و پلتفورم مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوبا فاز ۳ مطالعه بالینی همزمان در دو کشور انجام و در صورت تایید نتایج نهایی، تولید انبوه آن در دو کشور آغاز خواهد شد.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =