امدیر کل بهزیستی استان تهران :دغام سازمان بهزیستی با وزارت بهداشت منتج به ایجاد مجموعه‌ای حجیم می‌شود و به عقیده من ادغام آنها درست نیست.

"عبدالرضا شیخ‌الاسلامی" وزیر کار با اشاره به ادغام وزارتخانه‌های کار ورفاه اظهار کرده بود: با ادغام وزارت کار و امور اجتماعی با رفاه و تأمین اجتماعی، بازنگری در شرح وظایف ضروری و بهتر است بخش سلامت و سازمان بهزیستی به وزارت بهداشت منتقل شود.

به گفته وزیر کار و امور اجتماعی، به نظر می‌رسد سازمان بهزیستی تجانس بیشتری با وزارت بهداشت دارد، البته این یک پیشنهاد است که بهزیستی یا بخش سلامت وزارت رفاه به وزارت بهداشت منتقل شود.

در همین باره  علی محمد قادری ، مدیر کل بهزیستی استان تهران معتقد است که ادغام این سازمان، باعث حذف آن در وزارتخانه‌ها می‌شود.همانطور که وزارت بهداشت یک وزارتخانه شلوغ و پرمشغله‌ای است، جمعیت زیادی نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و با این وصف رسیدگی به آنها در صورت ادغام با مشکل مواجه خواهد شد.

وی در گفت وگو با خبرآنلاین افزود: ادغام سازمان بهزیستی با وزارت بهداشت منتج به ایجاد مجموعه‌ای حجیم می‌شود و به عقیده من ادغام آنها درست نیست، چرا که توانمندسازی این سازمان نادیده گرفته می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: وزارت رفاه و امور اجتماعی با توجه به وظایفی که دارد بهتر و مفیدتر می‌تواند در کنار سازمان بهزیستی باشد؛ اما وزارت بهداشت تنها می‌تواند متولی خوبی در بخش بازتوانی سازمان بهزیستی باشد که این کافی نیست، بنابراین سازمان بهزیستی بهتر است که زیر نظر وزارت رفاه فعالیت کند.

به گفته قادری، سازمان بهزیستی باید از سوی وزارتخانه‌ها تقویت شود و البته همچنان به صورت سازمان باقی بماند، در غیر این صورت در وزارتخانه‌ها حذف خواهد شد.

45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    بنده خودم در حال حاضر کارمند بهزیستی هستم.این واقعا" باعث تاسف است که هر روز یه تصمیم واسه بهزیستی گرفته میشه و مشکلاتش هم حل نمیشه.در حوزه کاری پرسنل مشکلات زیادی وجود داره از قبیل:حجم بالای کار،سختی شرایط کار،حقوق و مزایا بسیار ناچیز نسبت به ارگانهای دیگه.در حوزه مددجویان هم که مشکلات بیداد میکنه.متاسفانه حمایت کافی از بهزیستی صورت نمیگیره و مثه یه بچه سر راهی بهش نگاه کرده میشه.امیدوارم هر اتفاقی میفته به نفع جامعه بهزیستی باشه.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    با اين حساب از اين پس بايد منتظر رها سازي مددجويان بهزيستي در بيابان هاي اطراف شهرها باشيم
  • بدون نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    من خودم مدد جوی تحت پوشش بهریستی هستم.تا الان بهزستی برای ما چیکار کرده که با اقدامش با هر وزارت خونه دیگه ای می خواد بکنه.