۱۳ نفر
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کاهش ۷۰ درصدی فروش آجیل و شیرینی عید

ایسنا نوشت: رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان اهواز از افت ۷۰ درصدی فروش آجیل و شیرینی عید نسبت به دو سال گذشته خبر داد.

سیامک جعفری در خصوص وضعیت خرید آجیل و شیرینی در عید نوروز، اظهار کرد: با توجه به اینکه صنف ما جزو اصناف گروه ۱ است، شیرینی و آجیل‌فروشان با وجود وضعیت قرمز کرونا در اهواز و خوزستان، در ایام تعطیلات نیز به فعالیت خود ادامه دادند و بیشترین میزان فروش آجیل و شیرینی، در روزهای پایانی سال ۹۹ بوده است.

وی گفت: در مقایسه با عید دو سال گذشته، میزان فروش آجیل و شیرینی امسال با ۷۰ درصد افت مواجه شده است؛ در بازارهای پرفروش شهر اهواز و در سال‌های قبل از شیوع کرونا، قنادان برای عید نوروز تا ۹ تن فروش شیرینی داشته‌اند اما امسال این مقدار به یک تن تا یک و نیم تن کاهش یافته است و مردم استقبال آنچنانی از خرید شیرینی و آجیل نکردند.

کاهش ۷۰ درصدی فروش آجیل و شیرینی عید

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان اهواز با اشاره به افت بسیار شدید فروش آجیل در ایام نوروز امسال نیز بیان کرد: به جدیت می‌توان گفت که ۸۰ درصد از مردم امسال آجیل و شیرینی نخریدند و اکثر آجیل‌فروشان فروش‌های بالای یک کیلوگرمی نداشته‌اند.

جعفری افزود: با توجه به وضعیت پیش رو از قبیل افزایش حقوق کارگران و نرخ بیمه، به نظر می‌رسد که امسال، سالی سخت برای اصناف باشد.
۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =