غریب‌آبادی: خرابکاری در نطنز مصداق تروریسم هسته‌ای است

جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اقدام خرابکارانه در تاسیسات نطنز را تروریسم هسته ای توصیف کرد و خواستار مجازات عاملان این حادثه شد.

به گزارش خبرآنلاین، کاظم غریب آبادی در نامه ای به رافائل گروسی مدیرکل ژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به خرابکاری اخیر در تاسیسات غنی سازی نطنز تصریح کرد: روز یک شنبه یک اقدام تروریستی در توزیع برق مرکز غنی سازی احمدی روشن انجام گرفت که موجب بروز اختلال در این سایت هسته ای حساس شد که تحت نظر آژانس نیز قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه چنین اقدامی در یک سایت هسته ای خطر نشت مواد رادیواکتیو را به همراه دارد، تاکید کرد که این، مصداق تروریسم هسته ای است.

غریب آبادی همچنین اقدام به موقع و حرفه ای کارکنان تاسیسات نطنز و سازمان انرژی اتمی ایران در کنترل مشکل به وجود آمده اشاره کرد و نوشت: در غیر این صورت، اتفاق رخ داده می توانست به یک فاجعه زیست محیطی و انسانی تبدیل شود. بنابراین، عاملان چنین اقداماتی باید مجازات شوند و هر کسی که چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم در این حادثه دست داشته است، باید به عنوان یک شریک جرم در یک اقدام تروریستی مسئول دانسته شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان در نامه خود با اشاره به گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی و غربی مبنی بر این‌که صهیونیست ها پشت این خرابکاری بوده اند، افزود: باعث تعجب نیست که نخست وزیر رژیم اسرائیل یک روز پس  از این حادثه تروریستی، به آن اشاره کرده است. لازم به ذکر است که فرمانده ستاد مشترک ارتش این رژیم نیز روز 26 ژانویه تهدید کرد که نیروهایش را برای یک سری برنامه های عملیاتی و اجرای آنها در سال (میلادی) پیش رو آماده کرده است زیرا چنین طرح هایی می بایست برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران روی میز باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =