کاهش ۸۰ درصدی پرونده های جاری در اجرای احکام مدنی یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: از مجموع ۸ هزار فقره پرونده کاهش یافته در اجرای احکام حقوقی استان یزد تعداد ۶ هزار و ۳۵۰ فقره پرونده یعنی ۸۰ درصد مربوط به اجرای احکام مدنی شهر یزد بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ غلامعلی دهشیری در جمع کارکنان اجرای احکام حقوقی دادگستری شهرستان یزد اظهار کرد: سرعتِ توأم با دقت، مهمترین اصل کار در اجرای احکام است و تمام همت و تلاش مجموعه قضایی در سال جاری نیز باید معطوف به کاهش موجودی پرونده ها باشد.
وی افزود: تسریع در اجرای حکم وفق موازین قانونی، بهنگام بودن و دقت، علاوه بر افزایش میزان رضایتمندی، در پیشگیری از وقوع جرم نیز بسیار اثر بخش خواهد بود.
این مقام قضایی وظیفه کارکنان شاغل در اجراهای احکام را بسیار حساس و دشوار دانست و تصریح کرد: کارکنان اجرای احکام باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها و بسترهای موجود، برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به اصحاب پرونده اهتمام ورزند.
وی در رابطه با دستورالعمل پایش و غربالگری زندانیان خاطر نشان کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رئیس قوه قضاییه با بررسی وضعیت محکومین مالی واجد شرایط، از ظرفیت خیرین، شورای صلحی و سایر نهاد های ارفاقی و تأسیسات حقوقی در امر آزادی و کاهش جمعیت زندانیان، استفاده لازم صورت پذیرد.
دهشیری با تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های معوق افزود: یکی از سیاست های راهبردی و سند تحول در قوه قضاییه رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های مسن است که از این رو دستگاه قضا ضمن تاکید بر این مسئله، تمام تلاش خود را برای محقق کردن این امر می کند.
شایان ذکر است رئیس کل دادگستری استان در این نشست ضمن استماع مشکلات و دغدغه های مجموعه اجرای احکام و قدردانی از زحمات این مجموعه، از ۵ نفر از کارکنانی که عملکرد بهتری داشتند تقدیر کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =