محدودیت‌های کرونایی در قزوین یک هفته دیگر تمدید شد

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین از تمدید محدودیت‌های کرونایی در سطح این استان برای یک هفته دیگر (هفته سوم) خبرداد و گفت: قزوین کماکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و ماه سختی را پشت سر گذاشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین در ستاد مقابله با بیماری کرونا گفت:  با اعمال محدودیت های جدی و با همکاری کسبه بازار و مردم روند کرونا از سیر صعودی ثابت شده است.

حبیبی با اشاره به اینکه، اعمال محدودیت ها به مدت یک هفته دیگر ادامه دارد؛ اظهار کرد: مشاغل گروه های ۲ و ۳ و ۴ در وضعیت کنونی باید همچنان در تعطیلی کامل باشند.

او ادامه داد: ۷۰درصد از مشاغل استان در زیرمجموعه مشاغل گروه اول هستند که فعالیت آن ها نیازمند مدیریت صحیح است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین تصریح کرد: فعالیت ادارات و سازمان های دولتی نیز با یک سوم نیرو در محل کار و دو سوم نیرو به صورت دور کاری موظف به فعالیت هستند.

حبیبی اظهار کرد: بانک ها می توانند، با ۵۰درصد ظرفیت دورکاری و ۵۰درصد ظرفیت فیزیکی به فعالیت خود ادامه دهند.

او بیان کرد: هرگونه تجمع در محل بانک، منجر به پلمپ بانک خواهد شد و مدیر بانک باید پاسخگو باشد.

معاون استاندار قزوین گفت: ممنوعیت تردد و فعالیت اصناف تا ساعت ۲۲ همچنان پا برجا است.

او بیان کرد: در خصوص فعالیت مشاغل گروه یک، باید محدودیت های بیشتری صورت گیرد تا زنجیره ابتلا به کرونا کمرنگ تر شود. بنابراین در مشاغل گروه یک  از  ردیف های ۱۲ تا ۲۹ میزان فعالیت آن ها تا ساعت ۱۴ صورت پذیرد و مابقی ردیف ها می توانند تا ساعت۲۲ به فعالیت خود ادامه دهند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین، افزود: فعالیت رستوران ها و فست فودها منوط به بیرون بر بودنشان بلامانع است.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: برخی اغذیه فروشی ها نظیر شیرینی فروشی ها و آش و حلیم فروشی ها می توانند تا ساعت۱۹ به شهروندان خدمات دهند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1508202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =