از امروز فاز سوم مطالعات بالینی واکسن انستیتو پاستور در همدان آغاز می شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از آغاز فاز سوم مطالعاتی واکسن کرونا مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فنیلا کوبا از روز شنبه در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر محمد طاهری با اعلام این خبر افزود: به طور کلی واکسن‌ها قدرت تولید آنتی بادی در بدن علیه انواع میکروارگانیسم‌ها به ویژه ویروس‌ها را دارند.

وی اضافه کرد: فاز اول و دوم واکسن نوترکیب کرونا که توسط انستیتو فینلا کولا با مشارکت انستیتو پاستور ایران ساخته شده با موفقیت مسیر خود را طی کرده و وارد فاز سوم بالینی شده‌است و خوشبختانه شهر همدان در این مطالعه قرار گرفته و افراد می‌توانند به صورت داوطلبانه در این کارآزمایی بالینی شرکت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان خاطرنشان کرد: متقاضیان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.pastuercovac.ir مراجعه کنند و یا با شماره تماس ۳۱۳۶ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید از سلامت عمومی برخوردار باشند، گفت: داوطلبان باید افراد ۱۸ تا ۸۰ ساله باشند که ساکن شهر همدان هستند و بیماری زمینه‌ای غیرقابل کنترل نیز ندارند.

طاهری افزود: تمامی افرادی که در این مطالعه شرکت کنند، توسط پزشک پایش می‌شوند و تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان، این واکسن روز ۱۱ اردیبهشت‌ماه در مرکز بهداشت استان همدان برای افراد داوطلب تزریق خواهد شد.

چند روز گذشته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با اشاره به اینکه واکسن کرونا پاستور نیازمند همراهی ۳۰۰۰ داوطلب همدانی است، اعلام کرد: این طرح کشوری بوده و برخی استان ها برای مرحله کارآزمایی فاز سوم این واکسن درنظر گرفته شده که سهم استان همدان ۳۰۰۰ داوطلب است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =