پانا نوشت:

گاهی مواقع موجی در کشور ایجاد می شود که این موج در ایام انتخابات تشدید می شود، اما باید بگویم که اگر پیامبر خدا از توحید، وحی و ولایت خارج می شد دیگر نمی توانست پیامبر باشد، بر اساس این موضوع است که هر فرد مسئولی در جامعه اسلامی حتی رهبری دارای حدی است که باید در آن چارچوب حرکت و رفتار کند نباید رئیس جمهور به اشتباه حرکتی انجام دهد و کشور را به چالش بکشاند. 

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اینکه برای رسیدن به مدیریت اسلامی داشتن اخلاص از اصول اساسی است ، گفت: آدم مخلص هیچ گاه قهر نمی کند و یا استفعا نمی دهد.

حجت الاسلام و المسلیمن محسن قرائتی در نخستین نشست شورای اداری استان تهران با محوریت جهاد اقتصادی که صبح امروز با حضور مسئولان ارشد استان تهران در سالن همایش های سازمان محیط زیست برگزار شد با بیان اینکه مدیریت جهادی یعنی مدیریت اسلامی، تصریح کرد: مدیریت جهادی و اسلامی دارای ویژگی های است که باید نکات و ویژگی های آن رعایت شود برای نمونه فردی که در جامعه اسلامی مسئول می شود باید با اخلاص باشد و تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف جامعه اسلامی بکند.

آدم مخلص هیچ گاه قهر نمی کند

وی با تاکید بر اینکه آدم مخلص هیچ گاه قهر نمی کند و یا استفعا نمی دهد، تصریح کرد: تلاش بی وقفه، تکیه بر توانایی خود، داشتن عشق ، امید و نشاط و خلاقیت از دیگر مواردی است که در جامعه جهادی باید بر آن تاکید داشت همچنین در جامعه اسلامی تنها افرادی که دارای مسئولیت یا علم هستند ، نباید صحبت کنند باید به سایر افراد نیز اجازه فرصت و اظهار نظر داد.

قرائتی به اهمیت و جایگاه نماز به موقع و جایگاه نمازخانه در سازمان ها و دستگاه های اجرایی اشاره و اظهار کرد: اگر در دستگاهی نمازخانه ای موجود باشد که بهتر از دفتر مدیریت آن سازمان باشد شک نکیند که در آنجا کار برای خدا انجام می شود، چگونه می شود که مدیرعاملی در دفتر کاری مجلل خود نماز می خواند و آبدارچی آن در نمازخانه؟!

آخوندهای ما نواب صفوی نیستند و کت وشلوارپوش های ما شریعتی

وی به موضوع خودباختگی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید بر خودباختگی غبله کنیم، گفت: مملکت ما دو کمبود اساسی دارد یکی آنکه آخوندهایش نواب صفوی نیستند و دیگر اینکه کت و شلوار پوشانان آن شریعتی نیستند.

قرائتی در ادامه سخنرانی خود به ساخت و سازهای مسکن مهر اشاره و تصریح کرد: در ساخت و سازهای مهر برج های متعددی ساخته می شود اما در کنار این برج و باروها به موضوع نمازخانه و مسجد توجهی نمی شود باید توجه کنیم که در کنار این ساختمان سازی به جایگاه مساجد نیز توجه داشته باشیم مگر می شود آستری داد اما پارچه آن را به بعد موکول داد.

نباید رئیس جمهور کشور را به چالش بکشاند

وی با بیان اینکه مدیریت اسلامی باید تابع باشد، خطاب به اصحاب رسانه این نشست خواستار انتشار این مطلب شد و اعلام کرد: گاهی مواقع موجی در کشور ایجاد می شود که این موج در ایام انتخابات تشدید می شود، اما باید بگویم که اگر پیامبر خدا از توحید، وحی و ولایت خارج می شد دیگر نمی توانست پیامبر باشد، بر اساس این موضوع است که هر فرد مسئولی در جامعه اسلامی حتی رهبری دارای حدی است که باید در آن چارچوب حرکت و رفتار کند نباید رئیس جمهور به اشتباه حرکتی انجام دهد و کشور را به چالش بکشاند.

مدیریت اسلامی سرسپردگی نیست

قرائتی ادامه داد: من بیش از ۳۰ سال است که در تلویزیون برنامه دارم اگر روزی عمامه خود را به گونه ای بگذارم که از حد و حدود متعارف خارج شود قطعا با من برخورد می شود و دیگر نمی توانم به تلویزیون بیایم و حذف می شوم.مدیریت اسلامی سرسپردگی نیست.

مسئولان از مسئولیت های خود سوء استفاده نکنند

وی در پایان از مسئولان خواست تا از مسئولیت های خود سوءاستفاده نکنند و افزود: توجه به امداد غیبی، دوری از مبالغه، دروغ و غرور، دوری از سود شخصی، دلشوزی توام با سعه صدر و فراموش کردن هرگونه کینه، کار مفید کردن و ... را از دیگر نکاتی دانست که مسئولان باید در جامعه جهادی به آنها توجه کنند.

 /6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =