تعداد شهرهای قرمز به عدد سه رسید/ توضیحاتی درباره واکسیناسیون ۷۵ سال به بالا

میزان نوشت: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در موج چهارم، برنامه واکسیناسیون و همچنین رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی، توضیحاتی ارائه داد.

علیرضا رئیسی روز شنبه پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا جای تقدیر دارد با همکاری مردم تعداد شهرهای قرمز کرونایی کشور به ۳ شهر کاهش یافت. از همه مردم که در رعایت پروتکل ها در جهت کنترل این بیماری اهتمام داشتند، قدردانی می کنیم. هم در ایام شبهای قدر، هم برگزاری نماز عید فطر و تعطیلات عید فطر مردم خیلی خوب رعایت کردند.

رئیسی ادامه داد: میزان مسافرت و تردد جاده ای خودروها در تعطیلات عید فطر امسال نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافت.

بر اساس نقشه ماسک وزارت بهداشت هم اکنون شهرهای پارسیان در استان هرمزگان، قلعه گنج در استان سیستان و بلوچستان و سلماس در استان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونا هستند. بقیه شهرهای کشور در وضعیت نارنجی یا زرد هستند و هیچ شهری در وضعیت آبی نیست.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: فاز اول واکسیناسیون کرونا برای کادر بهداشتی تمام شده، فاز دوم نیز برای گروه های ۸۰ سال به بالا تقریبا انجام شده است و از امروز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال شروع می شود.

وی افزود: محموله جدید واکسن نیز فردا صبح به کشور صبح می رسد و بلافاصله توزیع خواهد شد. فعلا افراد بالای ۷۵ سال نیازی به ثبت نام برای واکسن ندارند. همکاران من در شبکه بهداشت اطلاعات آنان را دارند و با آنان تماس می گیرند یا پیامک می زنند. افراد بالای ۸۰ سال جامانده می توانند با مراجعه به سامانه  salamat.gov.ir  ثبت نام کنند، بعد از ۴۸ ساعت با آنان تماس گرفته می شود. مطمئن باشند سهمیه هیچ فردی برای واکسن از بین نمی رود.

معاون وزیر بهداشت گفت: افراد بالای ۸۰ سال که تاکنون واکسن نزده اند یا با آنان تماس گرفته نشده است می توانند با مراجعه به سامانه  اعلام شده و درج کد ملی و شماره تماس خود برای ثبت نام اقدام کنند. هیچ مراجعه حضوری برای ثبت نام واکسن وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس تصمیم امروز ستاد ملی مقابله با کرونا افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند جریمه می شوند، جرایمی برای افراد بیماری که از خانه بیرون می روند نیز تعیین شده است . زیرا این افراد پروتکل شکن می توانند افراد زیادی را آلوده کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تقریبا در همه استانهای کشور شاهد روند نزولی ابتلا به کرونا و بیماران بستری و سرپایی هستیم، ورودی بیمارستانها کمتر شده است اما برخی استانها مثل سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان شرقی و غربی نیازمند مراقبت بیشتری هستند.

نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها در فضای بسته تجمع نکنند 

وی با اشاره به ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: روز پایان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری است. از همه کاندیداهای ریاست جمهوری و طرفداران آنها خواهش می کنیم مراقبت کنند امیدواریم ضمن اینکه انتخابات پرشوری خواهیم داشت مبادا باعث شیوع و انتقال بیماری در کشور شویم.

رئیسی افزود: هر گونه تجمع کنترل نشده و در فضای بسته با تراکم بالا و بدون تهویه، باعث شیوع بیشتر بیماری می شود. تا جای ممکن از تجمعات بزرگ جلوگیری کنیم و از فضای باز و فضای مجازی و صدا و سیما برای تبلیغات استفاده کنیم.

وی گفت: کشور اکنون از نظر کرونا در شرایط نسبتا پایدار است، مبادا با بی توجهی دوباره موج دیگری از بیماری شکل بگیرد و شاهد موج پنجم باشیم. همه باید رعایت کنیم تا بیش از این درگیر بیماری نشویم.

معاون وزیر بهداشت گفت: در روزهای آینده خبرهای خوبی درباره واکسیناسیون داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین با اشاره به وضعیت کرونا در هندوستان توضیح داد: کشور هندوستان همچنان درگیر شیوع بالای کرونا و میزان بالای مرگ و میر است. همچنان این کشور بسیار دردسر دارد و گرفتار شده است.

وی ادامه داد: این وضعیت به خاطر شیوع ویروس جهش یافته کرونای هندی در این کشور است. این ویروس مثل ویروس جهش یافته انگلیسی توانسته خیلی کشورها را درگیر کرد و همچنان تاخت و تاز می کند. باید بیشتر هوشیار باشیم و پروتکل ها را رعایت کنیم.

رئیسی گفت: مواردی که از ویروس هندی در کشور گزارش شده تحت کنترل است اما استانهای جنوبی و شرقی باید به شدت مراقب باشند البته با اقدامات خوب و به موقع تا حدودی توانسته اند، کنترل کنند و خیالمان را تا حدی راحت کنند.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =