آتش‌سوزی در ارتفاعات استان فارس مهار نشد

فارس نوشت: فرماندار فیروزآباد گفت: وزش باد و گرمای شدید، کار مهار آتش در ارتفاعات کوه برز فیروزآباد را دشوار کرده است.

حسین آرگیو در فیروزآباد از آخرین وضعیت کنترل و مهار آتش در ارتفاعات کوه برز که از چند روز گذشته آغاز شده بود، خبر داد.

وی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در ارتفاعات و کوه برز همچنان ادامه دارد، افزود: بیش از چهار روز است که ارتفاعات و منطقه کوه برز در حال سوختن است و از روز شنبه این شهرستان درخواست بالگرد داده است.

آرگیو با بیان اینکه تاکنون در چند مرحله آتش‌سوزی منطقه کوه برز کنترل شده است، گفت: وزش باد، گرمای شدید، صخره‌ای بودن منطقه موجب شده که مهار آتش در این منطقه به کندی صورت گیرد همچنین وزش باد، کار مهار آتش را در این منطقه سخت کرده است.

 فرماندار فیروزآباد بیان داشت: هم‌اکنون نیروی امدادی از جمله نیروهای مردمی، منابع طبیعی، محیط‌زیست، اهالی روستا، تشکل‌های مردم‌نهاد، طبیعت دوستان، جهاد کشاورزی، هلال‌احمر، هیئت کوهنوردی برای مهار آتش در منطقه حضور دارند.

 وی گفت: همچنین نیروهای امدادی از شهرستان‌های هم‌جوار برای مهار آتش در کنار نیروهای امدادی حضور دارند.

 آرگیو با بیان اینکه علت این‌گونه آتش‌سوزی‌ها دقیق مشخص نیست و پس از بررسی عمدی یا سهوی بودن آن مشخص می‌شود، بیان کرد: عامل بسیاری از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها انسانی است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر خسارت وارده ناشی از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های فیروزآباد مشخص نیست و پس از ارزیابی منطقه توسط کارشناسان مشخص خواهد شد.

فرماندار فیروزآباد خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ مورد آتش‌سوزی از ابتدای اردیبهشت‌ ماه سال ۱۴۰۰ در این شهرستان رخ داده و مهار شده که در این آتش‌سوزی، خسارات زیادی به پوشش جنگلی این منطقه وارد شده است.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1518503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =