۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴

ایسنا نوشت

رسانه‌های عربی از افتتاح بزرگترین دانشگاه زنان توسط پادشاه عربستان در این کشور خبر دادند.

ملک عبدالله تاکید کرد: این دانشگاه بزرگ فقط پذیرای دانشجویان دختر خواهد بود و هزینه احداث این دانشگاه به اسم «دانشگاه پرنس نورا بنت عبدالرحمان» پنج میلیارد و 300 میلیون دلار برآورد شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دانشگاه در زمینی به مساحت هشت میلیون متر مربع در حومه شهر ریاض، پایتخت عربستان احداث شده است و می‌تواند میزبان بیش از50 هزار دانشجو در 15 دپارتمان مختلف خود باشد.

مسئولان و مهندسان احداث کننده این دانشگاه در نظر دارند که یک فضای عاری از خودرو با استفاده از ترن مونوریل و ایستگاه‌های الکتریکی برای حمل و نقل در داخل محوطه بزرگ دانشگاه ایجاد کنند. بنابراین گزارش، صفحات خورشیدی چیده شده در فضای دانشگاه 18 درصد از برق مورد نیاز برای تهویه هوا را فراهم خواهد کرد و این دانشگاه بزرگ و مجهز دارای یک بیمارستان 700 تختخوابه با تسهیلات اسکان و خوابگاهی نیز خواهد بود که می‌تواند 12 هزار دانشجو را از خدمات خوابگاهی بهره‌مند سازد.

به گزارش ایسنا، زنان در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های عربستان با مقررات شدیدی از دانشجویان مرد جدا هستند و اساتید مرد نیز سخنرانی‌های خود را برای دانشگاه‌های دخترانه از طریق ارتباطات و کنفرانس‌های ویدئویی ارائه می‌کنند.

ملک عبدالله در سال 2009 از این محدودیت شدید با افتتاح تنها دانشگاه مختلط در عربستان پا را فراتر گذاشت و تنها دانشگاه مختلط در عربستان دانشگاه علوم فناوری شاه عبدالله است که در شمال جده واقع است و به دانشجویان و محققان دوره کارشناسی ارشد اختصاص دارد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
    0 1
    ایکاش ایران هم همینکار را بکند