توصیه‌های انتخاباتی از تریبون نماز جمعه/ تکذیب دخالت یک امام جمعه در رد و تائید صلاحیت‌ها / رأی بدهید تا قلب آمریکا به درد آید

با وجود لغو نماز جمعه در برخی از شهرهای کشور، در برخی دیگر از شهرها نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و ائمه ‌جمعه خطبه‌های خود را ایراد کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در هفته‌های اخیر برخی از شهرها شاهد برپایی نماز جمعه بودند؛ ائمه جمعه نیز در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله انتخابات، حضور مردم در انتخابات، مشکلات کمبود آب برای کشاورزان، معیشت مردم، معضل کرونا  و تحریم‌ها، مسائل اقتصادی، روز مقاومت و انتخابات  اشاره کردند.

در رد یا تایید هیچ یک از نامزدها و لیست‌های ائتلافی شوراهای شهر دخالتی ندارم

فارس نوشت: حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در برنامه پیام جمعه اظهار داشت: کشور درگیر مشکلات مزمن اقتصادی است که جز با نگاه تحولی درمان نخواهد شد و در مقطع حاضر تشکیل دولت جوان انقلابی بهترین راه حل برای این امر است.

وی افزود: مشکل کشور از ناحیه‌ مدیریت اقتصاد است، هرجا با مدیریت‌های قوی و خستگی ناپذیر مواجه بودیم کار پیشرفت کرده و هرجا که این‌جور حضورِ لازم و دائم وجود نداشته باشد، مشکلات پیش آمده است.

امام جمعه تبریز گفت: اختیارات و وظایف رئیس جمهور در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بقدری گسترده است که رئیس جمهور می‌تواند با اجرای صحیح قانون اساسی، انتخاب درست کابینه و انتصابات شایسته سالارانه، هوشیاری در امضای قراردادها و  پیمان‌های بین‌المللی، برنامه‌ریزی صحیح و بودجه بندی درست و استفاده صحیح از شوراهای عالی در اختیار بر مشکلات کشور علاج کند.

وی اضافه کرد: جنگ 12 روزه، چند دستاورد مهم داشت که در آینده‌ جهاد و مقاومت ملت فلسطین بسیار تأثیرگذار است، یکپارچگی مردم ناتوان اما شجاع و نترس فلسطین، بسیج افکار عمومی جهانی بر علیه رژیم غاصب، تجربه شیخ جرّاح یک الگوی موفق برای مقاومت و پایداری ، تجربه حکمرانی و عقل سیاسی و تکلیف شرعی ملت‌های مسلمان و دولت‌ها بنفع فلسطین و خسارات اقتصادی مهم به اسرائیل از تعطیلی فرودگاهها گرفته تا صنعت گردشگری و صنایع نفت و گاز.

توصیه‌های انتخاباتی از تریبون نماز جمعه/ تکذیب دخالت یک امام جمعه در رد و تائید صلاحیت‌ها / رأی بدهید تا قلب آمریکا به درد آید

آل هاشم ادامه داد: سوریه هم به جهت جایگاه سوق‌الجیشی و هم به‌خاطر جایگاهش در جبهه مقاومت، عمق راهبردی ایران محسوب شده و مورد حمایت و توجه ایران انقلابی بوده و خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در رد یا تایید هیچ یک از نامزدها و یا لیست های ائتلافی شوراهای شهر و روستای استان دخالت ندارم ائمه جمعه حامی منتخبان مردم هستند.

آل‌هاشم گفت: موقعیت ماه شوال بسیار خاص است و بین دو فصل تزکیه‌ای قرار گرفته است.به گونه‌ای که متأخر از فصل اول خودسازی(یعنی سه ماه رجب المرجب، شعبان المعظم و رمضان المبارک) و متقدم بر فصل دوم تزکیه(یعنی ذی‌القعدة، ذی‌الحجة و محرم الحرام) است.

حضور پرشور در انتخابات نشانگر قدرت جمهوری اسلامی ایران است

ایرنا نوشت: آیت‌الله مصطفی محامی در بازدید از مسجد حضرت ولیعصر (عج) زاهدان ضمن گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر، نام و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) را گرامی داشت و اظهار داشت: امام خمینی (ره) از محورهای تأثیرگذار پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود و جامعه اسلامی مدیون خون شهدا و امام شهدا هستند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به نامگذاری سوم خرداد به عنوان روز مقاومت و پایداری، به قرائت و تفسیر آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت پرداخت و افزود: کسانی که مجاهدت و رشادت‌های دفاع مقدس را از نزدیک دیدند باید تلاش کنند تا فرهنگ ایثار و مقاومت را به نسل‌های جوان منتقل کنند زیرا بسیاری از اتفاقات رخ داده در دوران دفاع مقدس برای نسل جوان افسانه است.

وی ادامه داد: اصل، اساس و جایگاه مساجد از دوران پیامبر اکرم (ص) مرکزیت مذهبی، سیاسی، اجتماعی و حتی نظامی بوده است و پیامبر بسیاری موارد را در مسجد سازمان دهی و برنامه ریزی می‌کردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران مساجد بار دیگر جایگاه اصلی و واقعی خود را پیدا کرد و تبدیل به محل پاسداری از دین شد اما متأسفانه در طی زمان از این فرهنگ فاصله گرفتیم و باید توجه داشته باشیم که هر چه از این فرهنگ فاصله بگیریم بیشتر ضرر خواهیم کرد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه خواستار افزایش تلاش‌ها برای گسترش فعالیت‌ها و تبدیل مساجد به مرکز هدایت، رهبری و فرماندهی محله در بخش‌های مختلف تبلیغی، دینی، اجتماعی و رسیدگی به مشکلات مردم شد و گفت: چراغ مساجد باید روشن نگه داشته شود و مساجد پناهگاه مردم باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، انتخابات ۱۴۰۰ را نمادی از مقاومت دانست و تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و تبلیغات سو دشمنان را به خوبی آگاه هستیم و باید برای اصلاح وضعیت و امید به فردایی بهتر حضوری پر شور در انتخاب داشته باشیم.

آیت‌الله محامی گفت: به هر میزان که حضور بیشتر باشد نشان دهنده قدرت نظام اسلامی است تا احساس نشود مردم پشتیبان نظام نیستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن از هر ابزاری برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد کرد ادامه داد: طبق تعبیر مقام معظم رهبری مقاومت هزینه دارد اما هزینه آن از تسلیم شدن خیلی کمتر است و برای مثال رژیم صهیونیستی که تبلیغات فراوانی روی توانمندی نظامی آن می‌شد در برابر مقاومت فلسطینیان کاری از پیش نبرد و حالا انتخابات مسیر مقاومتی است که مردم ایران باید به صورت پر شور آن را دنبال کنند.

توقع مردم از رییس جمهوری منتخب حل مشکلات اقتصادی است

ایرنا نوشت: حجت الاسلام "حبیب الله شعبانی موثقی" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان اظهار داشت: تنگناهای اقتصادی به ویژه با شیوع کرونا باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده و برهمین اساس مردم خواهان رفع این مشکلات و بهبود شرایط اقتصادی کشور هستند.

وی بیان کرد: کشور نیازمند رییس جمهوری است که با شناخت لازم از ظرفیت‌های هر منطقه و استان، بتواند در عمل مشکلات را حل کرده و برنامه محور اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان حضور حداکثری مردم در انتخابات را بسیار مهم دانست و گفت: عدم شرکت در انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند و موجب شادمانی دشمنان و بدخواهان نظام و مردم خواهد شد.

وی اضافه کرد: حضور پرشور و همه جانبه در انتخابات موجب تقوت امنیت، افزایش قدرت دیپلماسی، صیانت سیاسی از کشور، ناامیدی دشمنان، سربلندی و عزت میهن خواهند شد، هر چند به واقع مردم از مشکلات اقتصادی و معیشیتی ناراضی هستند و به طور طبیعی گلایه هایی نیز وجود دارد.

امام جمعه همدان بیان کرد: شاید امسال حضور در انتخابات به صورت طبیعی کم شود چراکه به هر حال علاوه بر شیوع کرونا، مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند اما نباید آدرس غلط داده شود که به دلیل که عدم احراز صلاحیت فلان نامزد، حضور و مشارکت کمرنگ شده است.

وی افزود: مردم هیچ گاه همراه با ضدانقلاب و مخالفان نظام نبوده و نیستند و آن‌هایی که در قبل مسوولیت داشته‌ و اکنون می‌گویند رای نمی‌دهیم، دلسور مردم نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی نیاز کشور را حضور مدیریت توانمند و متعهد دانست و گفت: سرنوشت کشور میدان اتهام زنی و آزمون و خطا نیست و به مدیری احتیاج دارد که علاوه بر شناخت ظرفیت‌ها، برنامه محور باشد و تیم اقتصادی قدرتمندی همراه داشته باشد.

وی در خصوص عملکرد شورای نگهبان نیز گفت: اعضای این شورا به قانون عمل کرده‌اند و در تایید صلاحیت‌ها نشان دادند که با کسی تعارف ندارند، هر چند که متاسفانه برخی به زیر سووال بردن تصمیمها و تخریب افراد عادت دارند.

امام جمعه همدان همچنین با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد یکساله مجلس، گفت: مصوبه‌های خوبی در این مدت نظیر مالیات بر واحدهای مسکونی خالی و طرح‌های کشاورزی را در مجلس شاهد بودیم که البته تنها قانونگذاری کافی نیست و نظارت لازم باید صورت بگیرد.

وی افزود: سفرهای استانی رییس مجلس و نمایندگان نیز قابل تقدیر است چرا که از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های مردمی را مشاهده و در راستای حل آن اقدام می‌کنند.

مشارکت و انتخاب اصلح شرط خروج از وضع کنونی است

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: مردم ایران اگر امام راحل را قبول دارند، امام فرمود رای دادن تکلیف است، یعنی واجب و تکلیف شرعی، عقلی و قانونی است. 

وی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد انتخابات این دوره را کم‌ارزش جلوه دهد بیان کرد: در داخل کشور نباید عده‌ای به راهی که دشمن می خواهد بروند. 

امام جمعه سمنان یادآور شد: انتخابات عزت، افتخار و قدرت کشور است، اگر می خواهیم از وضع کنونی خارج شویم باید مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را سرلوحه قرار دهیم. 

وی ادامه داد: از مردم مومن می خواهم با عشق و علاقه رای بدهند تا قلب آمریکا به درد بیاید. 

آیت‌الله شاهچراغی درباره برخی نقدها به شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات ریاست جمهوری به وظیفه‌اش به خوبی عمل کرد. 

وی تاکید کرد: همه باید از شورای نگهبان قدردانی کنیم زیرا رهبر فرمود شورای نگهبان به وظیفه‌اش عمل کرده است. 

امام جمعه سمنان گفت: حرمت گزاری به شورای نگهبان حرمت گزاری به قانون اساسی و بی‌حرمتی به آن بی‌حرمتی به قانون اساسی است. 

وی اضافه کرد: شورای نگهبان قانونی عمل کرد، چنان که یکی از اعضایش گفت گاهی سه ساعت روی پرونده ای کار شد و عده ای تایید شدند و عده‌ای صلاحیت‌شان احراز نشد. 

آیت الله شاهچراغی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمود آنانی که از شورای نگهبان انتقاد می‌کنند دلسوز مردم نیستند، بیان کرد: این افراد می‌خواهند از شورای نگهبان انتقام بگیرند و چطور می خواهند جوابگوی مردم باشند. 

امام جمعه سمنان به پیروزی‌های جبهه مقاومت نیز اشاره و تاکید کرد: پیروزی مردم مظلوم فلسطین بر اسرائیل نام سردار سلیمانی را دوباره سر زبانها آورد و ما را به یاد شهید قدس انداخت. 

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی کارهای بزرگ زیاد کرد که یکی تبدیل انتفاضه سنگ به موشک بود و کسی که سنگ را به موشک تبدیل کرد سردار سلیمانی بود. 

امام جمعه سمنان گفت: کار اسرائیل تمام است و از صفحه روزگار محو می شود و ریشه داعش هم تقریبا کنده شده است و نمی شود از آن نامی آورد. 

وی با اشاره به ویژگی های امام و رهبر افزود: رهبر مردم را هدایت می کند و امورش الهی است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: از مردم متدینی که در شرایط کرونایی سنگر نمازجمعه را خالی نمی‌گذارند قدردانی می کنم. 

مافیای واردات کمر تولید داخل را شکسته است
امام‌جمعه رشت با بیان اینکه مافیای واردات کمر تولیدکننده را شکسته و با بی‌توجهی به جوان آن‌ها را ناامید می‌کنند، گفت: انتخابات در یک روز انجام می‌گیرد و اثر آن چند سال برای مردم بارز است پس بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب مردم باید در انتخابات حاضر شوند.

مافیای واردات کمر تولید داخل را شکسته است

فارس نوشت: آیت الله رسول‌ فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با اشاره به ضعف مدیریت‌ها در اقتصاد آسیب‌دیده کشور که مشکلات را متوجه قشر ضعیف جامعه کرده است، اظهار کرد: مسئله  اقتصاد از موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب همواره به آن تأکید داشتند.

وی با اشاره به وابستگی اقتصاد به نفت و دخالت بیش‌ازاندازه دولت در اقتصاد گفت: حقیقتاً در هر دو عرصه نمره خوبی نداریم بنا بود مسئله اقتصاد حل شود تا توزیع عادلانه بین مردم صورت بگیرد و تنها راه این مسئله نیز اعتماد به داخل و جوانان است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به بایکوت خبری صهیونیست‌ها برای جلوگیری از اطلاع دنیا از آسیبی که از حماسه اهالی مقاومت غزه دیده است، افزود: صهیونیست‌ها آسیب‌های فراوانی از مقاومت دیدند و ناتوان شدند و اکنون خودشان نیز می‌دانند قدرتی در خاورمیانه و در برابر جبهه مقاومت ندارند.

توصیه‌های انتخاباتی از تریبون نماز جمعه/ تکذیب دخالت یک امام جمعه در رد و تائید صلاحیت‌ها / رأی بدهید تا قلب آمریکا به درد آید

فلاحتی با اشاره به اینکه علی‌رغم میل غربی‌ها در سوریه انتخابات صورت گرفت و با  بیش از 95 درصد بشار اسد دوباره انتخاب شد، گفت: مردم با این انتخاب قاطعانه جواب معناداری به بدخواهان دادند و اکنون بشار باید جبهه مقاومت و جبهه مردمی را تقویت کند.

وی با بیان اینکه مافیای واردات کمر تولیدکننده را شکسته و با بی‌توجهی به جوان آن‌ها را ناامید می‌کنند، افزود: انتخابات در یک روز انجام می‌گیرد و اثر آن چند سال برای مردم بارز است پس بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب مردم  باید در انتخابات حاضر شوند.

امام‌جمعه رشت با انتقاد از هنجارشکنی‌ها و وعده‌های غیرعقلانی برخی از متقاضیان ریاست جمهوری بیان کرد: اثر نتیجه انتخابات سال‌ها بر زندگی مردم و کشور سایه‌افکن خواهد بود و امیدواریم انتخابات ۲۸ خرداد برخلاف خواسته دشمنان مایه آبرو، عزت و سربلندی ایران شود.

فلاحتی با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم که اگرچه کارنامه مقبول دارند اما کافی نیست، تصریح کرد: توصیه اصلی رهبر انقلاب، انقلابی ماندن و حفظ ویژگی‌هایی نظیر «تحرک و تلاش بی‌وقفه» نمایندگان است، چراکه در  قرآن آمده، ملائک رحمت خود را بر کسانی نازل می‌فرستند که در صراط مستقیم، استقامت به خرج دهند لذا برای  اشتغال و تولید باید تلاش مضاعف کنند.

وی با اشاره به مراکز واکسن زنی در استان گیلان گفت: متأسفانه مکان مناسبی برای زدن واکسن نیست و مردمی که مراجعه می‌کنند با سختی مواجه هستند و باید مسؤولان مربوطه به این امر توجه کنند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به مشکلات کمبود آب برای کشاورزان گفت: کشاورز همین چند ماه کشاورزی نیاز به آب برای زمین‌های زراعی دارد پس مسؤولان باید در کنار کشاورزان باشند تا شالیزارها به ثمر برسند.

فلاحتی با انتقاد از اینکه مردم برخی مناطق برای دریافت نفت با مشکل مواجه هستند، افزود: مسؤول کارش بررسی پیش از حادثه است نه اینکه تا اتفاق بیفتد به یاد چاره‌اندیشی بیفتد.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات هم حق است هم تکلیف بیان کرد: از خدا بخواهید یک نفر که پابه‌رکاب بوده و جهادی عمل کند روی کار بیاید نه اینکه دغدغه اصلی آن‌ها فقط  تعامل با دنیا باشد و به داخل و جوانان اهمیت دهد.

216219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =